اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

عملکرد دولت دهم ضعیف‌تر از دولت نهم بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: دولت دهم در دو سال اخیر با تمام تلاش‌هایی که برای بهبود اوضاع مملکت انجام داد، نتوانست از شعار‌ها و آرمان‌های خود دفاع کند.

عملکرد دولت دهم ضعیف‌تر از دولت نهم بود

حمید رضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به پایان کار دولت دهم و عملکرد آن در چهار سال گذشته اظهار کرد: در دولت نهم و دهم شاهد نقاط ضعف و قوت زیادی بودیم، اما بیشترین نقاط ضعف در دولت دهم رخ داد که منجر به نارضایتی مردم از عملکرد این دولت شد.

وی ادامه داد: دولت نهم عملکردی بهتر نسبت به دولت دهم داشت و شرایط اقتصادی بهتری نسبت به دولت فعلی داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط قوت دولت نهم بیان کرد: از جمله نقاط قوت دولت نهم سفر‌های استانی در دور اول، حمایت از شعار‌های انقلاب و در راستای توسعه عدالت و ساخت نقاط محروم، وقت‌گذار و تلاشگر بود.

*دولت بیش‌تر پروژه محور بود تا برنامه محور

وی با بیان نقاط ضعف دولت نهم و دهم عنوان کرد: از جمله نقاط ضعف این دو دولت سفر‌های استانی در دور‌ه‌‌های بعد و پیگیری مصوبات با حضور شخص رئیس جمهور بود؛ مصوباتی که گاهاً براساس قوانین کشور و بودجه در اختیار دولت نبود و براساس قول‌ها و وعده‌هایی بدون مشورت با کارشناسان و مشاوران بود.

فولادگر در ادامه افزود: دولت بیشتر پروژه‌محور عمل کرد تا برنامه‌محور و این موضوع سبب شکست و ناهماهنگی بین برنامه‌های سند چشم‌انداز 20 ساله و پروژه‌های انجام گرفته شد.

وی تأکید کرد: در حرکت به سبک برنامه‌محور دولت با توجه به سند چشم‌انداز 20 ساله فعالیت می‌کند، اما در بحث پروژه‌محور بودن تمام قوا برای انجام یک پروژه بسیج می‌شوند و به جایگاه پروژه در برنامه سند چشم‌انداز20 ساله توجهی نمی‌شود؛ به همین دلیل تعدادی از پروژه‌های انجام شده خوب عمل شد، اما بقیه با مشکل مواجه شدند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال در این دولت توجه به بنگاه‌های زودبازده صورت گرفت، اما از پروژه‌های بزرگ غافل شدند، همچنین توجه به پروژه‌های کوچک در مناطق کمتر توسعه یافته شد، اما از پروژه‌های سرمایه‌گذاری کلان در شهر‌های بزرگ غافل شدند.

وی از عوامل در حاشیه قرار گرفتن دولت را ضعف‌های آن برشمرد و اذعان کرد: مسائل منجر به قرار گرفتن دولت در حاشیه سبب شد تا شعارها و آرمان‌هایی که از جمله نقاط قوت دولت به حساب می‌آمد به نحوی زیرسئوال برود که سبب ایجاد شبهه و ابهام در کار دولت شد.

فولادگر در پایان اضافه کرد: خیلی از نیروهای اصولگرا و حامیان که همراه این دولت بودند توسط خود دولت کنار گذاشته شدند و دایره اجرایی دولت محدود شد؛ به نحوی که این نقاط ضعف سبب تحت تأثیر قرا گرفتن نقاط قوت شد.

انتهای پیام/63015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول