اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم خبر داد

کاهش 50 درصدی برداشت سیب گلاب از باغات سمیرم

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 10 هزار تن سیب گلاب از سطح بیش از سه هزار هکتار از باغات سمیرم برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دارد.

کاهش 50 درصدی برداشت سیب گلاب از باغات سمیرم

همت‌علی انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از کاهش 50 درصدی تولید سیب گلاب در سمیرم خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 10 هزار تن سیب گلاب از نوع  گلاب اصفهان و گلاب کُهنِز در سمیرم برداشت شود و این در حالی است که در سال گذشته بیش از 20 هزار تن سیب گلاب از سطح باغات سمیرم برداشت شد.

وی، سرمازدگی را دلیل کاهش تولید این محصول دانست و اضافه کرد: باغ‌های بخش وردشت، پادنای وسطی، سمیرم و حومه، منطقه حنا و دهستان پادنای بزرگ سمیرم از مهم‌ترین باغ‌های سیب گلاب در شهرستان سمیرم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم، سطح باغات سیب گلاب سمیرم را سه هزار و 200 هکتار اعلام کرد و ابراز داشت: برداشت هر 200 کیلوگرم سیب برای یک کارگر فصلی اشتغالزایی محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه برداشت سیب گلاب تا اوایل شهریورماه ادامه دارد، متذکر شد: محصول تولیدی علاوه بر تأمین نیاز استان در بازار استان‌های تهران، قم، یزد و سایر استان‌های جنوبی کشور به فروش می‌رسد.

انصاری به وضعیت بازار این محصول اشاره کرد و بیان داشت: قیمت سیب گلاب در زمان برداشت سه هزار تومان و گاهی بیش از سه هزار تومان بوده است و با نوسان بازار هم‌اکنون در بازار میوه و تره‌بار تهران یک هزار و 500 تومان است.

وی اذعان کرد: شهرستان به لحاظ داشتن 36 هزار هکتار باغ یکی از قطب‌های مهم و اصلی کشاورزی در کشور است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 36 هزار هکتار باغ سیب و 22 هزار هکتار زراعت در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد که بیش از 91 درصد مردم این شهرستان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول