اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

رفع مشکل مواد اولیه واحدهای تولیدی/ اختصاص شکر وارداتی به کارخانه قند شاهرود

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت از رفع مشکل مواد اولیه واحدهای تولیدی و اختصاص شکر وارداتی به کارخانه قند شاهرود خبر داد.

رفع مشکل مواد اولیه واحدهای تولیدی/ اختصاص شکر وارداتی به کارخانه قند شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محسن صالحی‏ نیا ظهر امروز در نشست بررسی و تامین محصولات مواد اولیه برخی از صنایع استان سمنان و همچنین رفع مشکلات مبتلابه این واحدها اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران باید بتواند نیاز واحد تولیدی کارخانه شکر قند شاهرود را برطرف کند.

صالحی‏ نیا گفت: در غیر این صورت، از محل شکرهای وارداتی، نیاز این کارخانه تأمین و سعی می‏شود تا مشکل آنها برطرف شود.

کارخانه شکر قند شاهرود در این نشست نیاز خود را به تأمین شکر خام مطرح کرد؛ به گفته نماینده این شرکت، برای ادامه کار شرکت شکر قند شاهرود تا پایان سال به 100 هزار تن شکر خام نیاز است.

وی با اشاره به فصلی بودن برداشت چغندر قند و کار در این حوزه گفت: امسال 29 هزار تن شکر خام به این شرکت اختصاص یافته که تا چند روز آینده به پایان می‏‏رسد.

کارخانه دارای بالاترین ظرفیت تولید پودر ماشین لباس‏شویی؛ در گیر و دار کمبودها

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در این نشست مشکلات گروه بین‏ المللی محصولات پارس را بررسی کرد.

این واحد تولیدی براساس گفته مدیران آن، دارای بالاترین ظرفیت تولید پودر ماشین لباس‏شویی در کشور است.

گروه بین‏ المللی محصولات پارس که 196 هزار تن در سال تولید دارد، هم‏ اکنون با مشکل تأمین مواد اولیه مواجه است.

نماینده این واحد تولیدی گفت: تولید این شرکت به 9 هزار و 600 تن در ماه افزایش یافته بود؛ اما در ماه خرداد به پنج هزار تن کاهش پیدا کرد و علت اصلی آن تأمین نشدن مواد اولیه بود.

وی با بیان اینکه واحد تولیدی جدیدی نیز در سمنان در دست راه‏‏ اندازی است، گفت: خواستار افزایش ظرفیت این واحد تولیدی از هفت هزار و 200 به 14 هزار و 400 تن هستیم.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه نیز گفت: اگر اطلاعات این واحد تولیدی در سامانه مربوطه اصلاح شود، مشکل خرید آنها در بورس برطرف خواهد شد.

صالحی‏نیا افزود: اطلاعات این شرکت باید تایید و در سامانه بهین‏یاب اعمال شود.

افزایش تسهیلات مصوب از محل پروژه مهر ماندگار

شرکت نوین خزر مهدیشهر نیز که به گفته مدیران آن 70 درصد سهامش دولتی و 30 درصد مابقی خصوصی است، در این نشست خواستار افزایش تسهیلات مصوب از محل پروژه مهر ماندگار شد.

مدیر این واحد صنعتی با بیان اینکه اولویت اول دولت در حوزه اقتصاد با بخش خصوصی است، گفت: در حال حاضر، تسریع بودجه برای راه‏ اندازی این واحد وجود دارد و در حالی که 90 درصد در ساخت ابنیه پیشرفت داریم، باید برای آن چاره‏ ای اندیشیده شود.

وی افزود: ماشین ‏آلات این واحد تولیدی وارد کشور شده اما برای نصب و راه اندازی آن به شش میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او از مسئولان خواست تا تسهیلات مورد نیاز اختصاص یابد و کار این واحد تولیدی نیمه تمام نماند.

این مدیر تولیدی افزود: بانک عامل پرداخت سه میلیارد تومان تسهیلات به این واحد تولیدی را پذیرفته و اگر سه میلیارد تومان دیگر نیز تأمین شود این واحد با ظرفیت 30 هزار تن به بهره برداری می‏رسد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه‏ گذار به این طرح باید بانک عامل را متقاعد کند تا اضافه درخواستی تا سقف مورد نظر تامین شود.

صالحی‏ نیا افزود: باید در جلسه این طرح مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

شرکت داروسازی ثنامد نیز در این نشست خواستار افزایش تسهیلات از محل طرح‏های مهر ماندگار استان سمنان شد که مسئولان قول دادند که مراتب را پیگیری کنند.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول