اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

ماه رمضان بهترین فرصت استغفار و تمرین تقوای الهی است

امام جمعه پلدختر گفت: ماه رمضان بهترین فرصت خودسازی، استغفار و تجلی حس نوع دوستی و تبیین تقوای الهی است.

ماه رمضان بهترین فرصت استغفار و تمرین تقوای الهی است

حجت الاسلام علی‌محمد لروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر با بیان اینکه رمضان ماه بهار قرآن و تزکیه نفس و خروج از گناهان و بخشیده شدن از سوی پروردگار است، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و دوری از گناهان و مهمترین فضیلت ماه رمضان رسیدن به مقام قرب الهی و آمرزش گناه است.

وی با بیان اینکه نزول قرآن مهمترین شناسه ماه رمضان است، گفت: ماه مبارک رمضان ماه غفلت زدایی از ارزش‌های الهی و فرصتی مناسب برای اصلاح رفتار است.

امام جمعه پلدختر نسبت به صله رحم و دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: روزه علاوه بر بعد معنوی از لحاظ جسمی هم برکات زیادی به دنبال دارد و خداوند در این ماه بیشترین لطف و کرم خود را شامل حال بندگانش می‌کند و آنان را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد.

لروند با بیان اینکه رمضان، ماه بهار نور، تقوا، فضیلت، قرآن، تزکیه و تهذیب نفس، خودسازی، مهربانی، استغفار، اطاعت، بندگی، استجابت دعا، احسان، صدقه، خیر، برکت و آرامش است، گفت: باید از این فرصت ارزشمند بهره‌های کافی را برد و برای ارتباط بیشتر و انس با کتاب آسمانی قرآن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان به عنوان ماه خروج از گناهان و تولد دوباره انسان‌هاست، افزود: ماه رمضان فرصتی بی‌بدیل در جهت تمرین تقوای جمعی آحاد ملت که در این ماه پرفضیلت انسان خود را نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به خدا می‌بیند و از سوی پروردگارش بخشیده می‌شود.

امام جمعه پلدختر گفت: راه‌های رسیدن به بندگی با خداوند تفکر و اندیشه در جهان هستی، خلوت با خود و مناجات با پروردگار است و ماه رمضان ماه همه خوبی‌ها و برکات الهی است و نباید دست خالی از این ماه بیرون آمد.

وی بهترین دستاورد ماه ضیافت الهی را معنویت، عبادت فردی، آمرزش و غفران دانست و افزود: فضیلت ماه رمضان به نزول قرآن و فرصت مناسب و ناب برای احیای قرآن در جامعه و برای خودسازی است.

وی قرائت قرآن و ادعیه‌ها، احسان و نیکوکاری، دستگیری از محرومان و درماندگان و دیدار با خویشاوندان را از مهمترین اقدامات ماه مبارک رمضان برشمرد.

لروند به بهره‌گیری بیشتر از لیالی القدر تاکید و تصریح کرد: ماه رمضان ماه خودسازی و تمرینی برای مقابله با گناهان و دوری از دنیازدگی است و خداوند شب قدر را شب نزول قرآن نامیده و عبادت در آن را بهتر از هزار ماه دانسته است و فضیلت ماه رمضان به ارتباط بیشتر با قرآن است.

امام جمعه پلدختر بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: بهترین زمان استجابت دعا ماه مبارک رمضان است و بازاریان انصاف را در این ماه رعایت کنند.

انتهای پیام/85001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول