اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت:

گاز مورد نیاز صنایع تامین شود/ مصوبات روی کاغذ نماند

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم تامین گاز مورد نیاز صنایع به ویژه در استان سمنان تأکید کرد و گفت: مصوبات نباید تنها روی کاغذ بماند.

گاز مورد نیاز صنایع تامین شود/ مصوبات روی کاغذ نماند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محسن صالحی ‏نیا پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکل گاز شماری از واحدهای تولیدی استان سمنان گفت: طرح گازرسانی به شهرک صنعتی شهمیرزاد در استان سمنان باید تامین اعتبار شود تا واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک بتوانند از مواهب گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به وضع گاز شهرک‏های صنعتی استان سمنان از جمله در شهمیرزاد در ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی استان مصوب می‏شود اما باید دنبال کار گرفته و تامین اعتبار لازم صورت گیرد؛ چرا که در غیر این صورت این مصوبه تنها روی کاغذ خواهد بود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: باید در نشست مشترکی با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی گاز، مشکل گاز صنایع استان سمنان مورد رسیدگی قرار گیرد.

صالحی‏ نیا همچنین گفت: معاونت برنامه‏ ریزی استانداری سمنان با هماهنگی شرکت گاز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان باید مشکلات گاز واحدهای تولید گچ را نیز در این استان پیگیری کنند.

اجرا نشدن تعهدات شرکت گاز برای گازرسانی به واحدهای تولیدی

در این نشست، مدیر شرکت آریا ترانسفو قدرت و شرق سمنان که در شهرک صنعتی شهمیرزاد مستقر است، از اجرا نشدن تعهدات شرکت گاز برای گازرسانی به واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک صنعتی انتقاد کرد.

مدیر این شرکت گفت: شرکت گاز استان سمنان اعلام کرده است که امکان انتقال گاز به شهرک صنعتی شهمیرزاد در حال حاضر میسر نیست.

وی گفت: شرکت گاز هزینه بالای طرح را ملاک انجام ندادن این پروژه اعلام می‏کند.

تامین اعتبار برای گازرسانی به شهرک صنعتی شهمیرزاد امکان‏پذیر نیست

در همین حال، نماینده شرکت گاز استان سمنان نیز در این نشست گفت: تامین اعتبار برای گازرسانی به شهرک صنعتی شهمیرزاد در حال حاضر امکان‏پذیر نیست.

وی هزینه گازرسانی به این شهرک را بیش از 19 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در برنامه است تا شرکت گاز خطوط لوله را تا ورودی شهرک صنعتی شهمیرزاد اجرایی کند تا گاز به صاحبان صنایع مستقر در این شهرک رسانده شود.

این مسئول گفت: سرمایه‏ گذاری اعلام شده فقط برای شهرک صنعتی شهمیرزاد نبوده و طرح تکمیل ظرفیت نیز در دستور کار قرار دارد.

شرکت گاز نسبت به گازرسانی به شهرک صنعتی شهمیرزاد اقدام کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه شهرک صنعتی شهمیرزاد در طرح آمایش قرار دارد، گفت: کارهای مربوط به قرارداد گازرسانی به این شهرک انجام شده است.

علی پورنبوی افزود: شهرک صنعتی شهمیرزاد در حالی گاز ندارد که یکی از واحدهای مهم تولیدی مستقر در این شرکت ظرف 9 ماه آینده قرار است به بهره‏ برداری برسد.

وی تصریح کرد: شرکت ملی گاز باید نسبت به گازرسانی به شهرک صنعتی شهمیرزاد به منظور بهره ‏برداری هرچه سریع‏تر از شماری از واحدهای مستقر در این شهرک اقدام کند.

4 واحد تولید گچ در مومن‏ آباد از گاز طبیعی محروم هستند

در این نشست، همچنین نماینده شرکت گچ شمیران که واحد وی نیز از نعمت گاز طبیعی محروم است، گفت: چهار کارخانه تولید گچ در مومن‏ آباد در کنار هم قرار دارند اما از سوخت گاز طبیعی محروم هستند.

وی گفت: علی‏رغم پیگیری‏های متعدد هنوز نتوانسته‏ ایم سوخت مازوت مصرفی در این واحدها را به گاز تبدیل کنیم.

این مدیر صنعتی افزود: تولید گچ در کارخانه ‏ها با سوخت مازوت صرفه اقتصادی ندارد و قدرت رقابت را در بازار از تولیدکنندگان سلب می‏کند.

وی افزود: قیمت گاز با مازوت تفاوت بسیاری دارد و شرکت گاز باید به واحدهای تولیدی مستقر در این محدوده گازرسانی کند.

انتهای پیام/2249/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول