اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بخشی از مطالبات قطعه‏ سازان از شرکت‏های خودروساز پرداخت می‏شود

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با پیگیری‏های انجام شده، بخشی از مطالبات قطعه‏‏ سازان از شرکت‏های خودروساز به زودی پرداخت می‏شود.

بخشی از مطالبات قطعه‏ سازان از شرکت‏های خودروساز پرداخت می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محسن صالحی‏ نیا پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات شماری از واحدهای قطعه‏ ساز استان سمنان اظهار داشت: با پیگیری‏های انجام شده، حداقل مطالبات سه ماه برخی از قطعه سازان استان سمنان به زودی پرداخت می‏شود.

وی تصریح کرد: ساپکو، پرداختی شرکت صنایع لاستیکی پارمیدای سمنان را در هفته از 500 به 700 میلیون تومان افزایش می‏دهد.

صالحی‏ نیا همچنین گفت: شرکت پارمیدای سمنان برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع صندوق توسعه ملی تا سقف پنج میلیارد تومان معرفی می‏شود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: تلاش می‏شود تا شرکت سازه ‏گستر نیز حداقل سه ماه از مطالبات شماری از خودروسازان سمنان را پرداخت کند.

درخواست افزایش تسهیلات مصوب از محل طرح‏های مهر ماندگار

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع پلاستیک استان سمنان و مدیر شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا سمنان که طرح توسعه واحد تولیدی وی در ردیف پروژه‏ های مهر ماندگار قرار دارد، نیز در این نشست گفت: شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا درخواست افزایش تسهیلات مصوب از محل طرح‏های مهر ماندگار را دارد تا طرح توسعه آن که به تولید نوارهای مخملی خودرو اختصاص دارد، اجرایی شود.

مجیدرضا یغمایی افزود: هفت میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح توسط مجریان تامین شده است؛ اما مشکلات تحریم‏ها سبب شد تا اختصاص اعتبارات از بانک صنعت و معدن دیر انجام شود.

وی گفت: قرار بود تا از محل تسهیلات ارزی بانک صنعت و معدن به میزان 8/8 میلیون یورو برای اجرای این طرح اختصاص یابد که با رفع مشکلات موجود، به زودی دو خط تولید این واحد راه‏ اندازی شده و نوارهای تولیدی تحویل شرکت ایران خودرو می‏شود.

مدیر شرکت پارمیدای سمنان گفت: برای اتمام این طرح به چهار میلیارد تومان تسهیلات ریالی و پنج میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش نیاز است و اگر این اعتبارات تامین نشود، در ادامه کار به مشکل برخورد خواهیم کرد.

یغمایی افزود: شرکت پارمیدای سمنان 5/13 میلیارد تومان از خودروسازان طلب کار است اما نمی‏‏تواند مطالبات خود را وصول کند.

وزارت صنعت پرداخت مطالبات قطعه‏ سازان را پیگیری می‏کند

در این نشست همچنین مشکلات شرکت غرب استیل که درخواست پرداخت مطالباتش از خودروسازان و اختصاص تسهیلات را ارایه داده بود نیز بررسی شد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره گفت: معاونت امور صنایع پرداخت مطالبات این واحد تولیدی را نیز پیگیری می‏کند.

صالحی‏ نیا ادامه داد: برای دریافت تسهیلات نیز، مسئولان شرکت غرب استیل باید در سامانه بهین‏یاب ثبت‏ نام کنند تا کار انجام شود.

در این نشست همچنین شرکت قطعه‏ ساز سامفر نیز درخواست دریافت مطالبات و همچنین تسهیلات برای اجرای طرح‏های خود را داشت که در این زمینه نیز قول مساعدت داده شد.

کاهش 80 درصدی ظرفیت تولید

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان و یکی از قطعه‏ سازان این استان نیز در این نشست گفت: در سال 91 متاسفانه مجبور به کاهش 80 درصدی ظرفیت تولید شدیم.

محمدحسن عصارحسینی افزود: بانک صنعت و معدن علی‏رغم مصوبه ستاد تسهیل امور واحدها، مصوبه رفع بازداشت از اموال شخصی مدیران این کارخانه را اجرایی نمی‏کند و عملاً فعالیت مدنی این سازمان را متوقف کرده است.

وی با بیان اینکه در سال‏های اخیر شمار نیروهای فعال در این واحد تولیدی از 400 به 60 نفر کاهش یافته است، گفت: با تدابیر اندیشیده شده، اخیراً 40 نفر به شمار کارگران این واحد تولیدی افزوده شد اما اشتغال موجود باید با حمایت‏های دولت حفظ شود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: در ستاد مرکزی تسهیل صنایع و معادن باید جمع‏ بندی‏هایی ظرف یک هفته انجام و نتایج اعلام شود.

صالحی‏ نیا ادامه داد: اگر تعهدات به مصوبات قبلی انجام شده، بانک صنعت و معدن باید به وعده ‏های خود عمل کند.

انتهای پیام/2249/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول