اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار شد

تسریع در راه‏ اندازی کارخانه ایران خودروی سمنان

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تسریع در راه‏ اندازی کارخانه ایران خودرو در سمنان با توجه به شرایط این پروژه شد.

تسریع در راه‏ اندازی کارخانه ایران خودروی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محسن صالحی‏ نیا پیش از ظهر امروز در نشستی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و مدیران کارخانه ایران خودروی سمنان اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح در مراحل پایانی خود قرار دارد، باید در بهره ‏برداری از آن تسریع شود.

وی گفت: طرح ایران خودرو در سمنان تقریباً آماده راه ‏اندازی است و باید با کمک مسئولان این خدمت دولت نیز به سرانجام برسد.

احداث کارخانه ایران خودروی سمنان 92 درصد پیشرفت دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه احداث کارخانه ایران خودرو از مصوبات سفر دولت به استان سمنان است، گفت: چشم مردم همه شهرستان‏های استان به بهره‏ برداری از این واحد تولیدی دوخته شده است.

علی پورنبوی پیشرفت اجرای طرح ایران خودرو در سمنان را بیش از 92 درصد اعلام کرد و گفت: در دور چهارم سفر دولت به سمنان برای کمک به اجرای این طرح قول مساعدت داده شده بود.

وی گفت: باید برای بهره‏ برداری از مرحله نخست کارخانه ایران خودروی سمنان، 30 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داده شود و برای مراحل بعد نیز چنین تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: ایران خودروی سمنان باید برای پیشبرد امورش بتواند این تسهیلات را دریافت کند و بانک صادرات به عنوان بانک عامل این طرح باید در این زمینه هرچه بیشتر و سریع‏تر اقدام کند.

پورنبوی با بیان اینکه طرح ایران خودروی سمنان در شرف نهایی شدن است، اظهار داشت: همه چیز در این طرح به خوبی عملیاتی شده و باید مشکلات موجود به سرعت برطرف شود.

باید در زمان پرداخت تسهیلات تسریع شود

مدیر اجرایی کارخانه ایران خودروی سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه باید در زمان پرداخت تسهیلات تسریع شود، گفت: در صورت اختصاص تسهیلات مورد نیاز، خط مونتاژ این طرح راه ‏اندازی خواهد شد.

کاظم طحان گفت: تاکنون 60 میلیارد تومان در طرح ایران خودروی سمنان سرمایه‏‏ گذاری شده است و این طرح به شماری از پیمانکاران بدهی دارد و بانک به استناد به این بدهی‏ ها اعلام می‏کند که نمی‏تواند تسهیلاتی به این طرح پرداخت کند.

بهره‏ برداری تا 2 ماه آینده به شرط تأمین تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدعلیرضا شجاعی، معاون برنامه ‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اخیراً در مراسمی با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و جمعی از مسئولان، مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی این استان از جمله سایت ایران خودروی سمنان را بررسی کرده بود.

در بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از سایت ایران خودروی سمنان مطرح شد که در صورت تأمین منابع مالی این سایت تا دو ماه آینده بهره ‏برداری خواهد شد.

در این مراسم مطرح شد که کارخانه ایران خودروی سمنان که عملیات اجرایی آن از تیر ماه سال 90 آغاز شده است، در صورت تأمین منابع مالی تا دو ماه آینده به بهره ‏برداری برسد.

بر این اساس، بهره ‏برداری از سایت ایران خودروی سمنان مشکل تسهیلات دارد و بانک‏ها باید برای رفع این مشکل وارد میدان شوند.

در این بازدید مطرح شد که سهام عمده کارخانه ایران خودروی سمنان متعلق به شرکت ایران خودرو بوده و تاکنون نیز استقبال شایان توجهی برای خرید این سهام از سوی سرمایه‏ گذاران انجام شده است.

انتهای پیام/2249/ع40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول