اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای ترافیک بافق مطرح شد

کنترل کامیون‌های حامل سنگ آهن در محور سه چاهون ـ بافق

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بافق بر لزوم کنترل کامیون‌های سنگ آهن در محور سه چاهون ـ بافق تاکید کرد.

کنترل کامیون‌های حامل سنگ آهن در محور سه چاهون ـ بافق

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، سروان مهدی زارع، پیش از ظهر امروز در نشست شورای ترافیک شهرستان بافق با بیان اینکه سرعت، یکی از عوامل حادثه‌ساز در رانندگی است، اظهار داشت: سرعت غیرمجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه در حین رانندگی باعث کاهش قدرت عکس‌العمل راننده شده و میزان خطرپذیری را شدت می‌بخشد.

وی با اشاره به تردد کامیون‌های حامل سنگ آهن در محور سه‌چاهون ـ بافق تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز حوادث و تصادفات در این محور، کامیون‌های حامل سنگ آهن در محور سه‌چاهون ـ بافق کنترل می‌شوند.

این مسئول همچنین با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ رانندگی در کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک، مهم‌ترین عنصر کنترلی و نظارتی در امور راهنمایی و رانندگی است.

زارع همچنین بر نقش و لزوم نهادینه شدن فرهنگ ترافیک در جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ و آداب رانندگی به عنوان اثر بخش‌‌ترین عنصر در رانندگی، موضوعی است که باید با بهره‌‌گیری از ظرفیت تمامی سازمان‌ها و ادارات و نقش انکارناپذیر مردم نسبت به نهادینه کردن و فراگیری آن در جامعه تلاش بی‌شائبه کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بافق با انتقاد از فرهنگ رانندگی توسط برخی از رانندگان به ویژه موتورسواران گفت: متأسفانه موارد بسیاری توسط برخی رانندگان خاطی به چشم می‌خورد که به عبور و مرور روان لطمه می‌زند و خطرات بسیاری را نیز برای خود راننده خاطی و هم برای دیگران به وجود می‌آورد که سرعت بالا، پارک دوبله، نداشتن کلاه ایمنی راکبان موتورسیکلت، نقص فنی در روشنایی برخی موتورسیکلت‌ها و از همه مهم‌تر حرکت خلاف جهت موتورسواران از جمله این موارد است.

معاون فرماندار بافق نیز در این جلسه با اشاره به برنامه و اهداف این شورا گفت: اقدامات کارشناسی و عملیاتی در جاده‌های برون شهری و خیابان‌های درون شهری به منظور حفظ جان شهروندان و مسافران عبوری از شهرستان و پیشگیری از هزینه‌های مالی و سرمایه‌های انسانی از مهم‌ترین اهداف شورای ترافیک شهرستان بافق است.

علی‌اکبر رنجبر با تاکید بر هماهنگی و برنامه‌ریزی صحیح اعضای شورا در پیشگیری و حل معضلات ترافیکی شهر، خواستار پیگیری مصوبات جلسات این شورا و عملیاتی کردن مصوبات شد.

وی بر لزوم مشارکت مردم در ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: این امر مهم در پیشگیری از سوانح ترافیکی و تسهیل ایاب و ذهاب شهری و برون شهری بسیار اثربخش است.

معاون فرماندار بافق، بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات ترافیک شهرستان و تلاش در راستای برطرف کردن مشکلات در چارچوب ضوابط و قوانین برای ایجاد رضایتمندی شهروندان را از جمله برنامه‌های اصلی شورای ترافیک بیان کرد و از عملکرد مثبت راهنمایی و رانندگی در کاهش تخلف و تصادفات تشکر کرد.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر همچنین رسیدگی به درخواست‌های مردمی و بازدیدهای میدانی اعضای شورا در سطح شهر موارد زیر مصوب شد:

تسریع در روند عملیات احداث میدان امام حسن(ع)، جانمایی پارکینگ ویژه کامیون‌داران، اصلاح و بهسازی آسفالت محور بافق ـ بهاباد، خط کشی و اصلاح پیچ‌های تند محور بافق ـ یزد، نصب تابلوهای مسیر نما، نصب تابلوهای هشدار دهنده در مسیر بافق ـ نوق، اصلاح رمپ‌های دسترسی به جاده‌های اصلی، اصلاح سه راهی سه چاهون، کنترل سرعت در بلوار آهن، کنترل کامیون‌های حامل سنگ آهن در محور سه چاهون به بافق از لحاظ حمل بار غیرمجاز، داشتن گواهینامه و مدارک و اعمال قانون در سرعت غیرمجاز و ... از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/2464/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول