اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت امیر «امارت اسلامی عراق و شام» در سوریه

کُردهای سوریه موفق شدند امیر «امارت اسلامی عراق و شام»، وابسته به سازمان القاعده در استان الرقه در شمال سوریه را حین بمب‌گذاری یک مدرسه در شهر تل ابیض به همراه شماری از عناصرش دستگیر کنند.

بازداشت امیر «امارت اسلامی عراق و شام» در سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری جهینه نیوز، به دنبال دستگیری روز گذشته امیر «امارت اسلامی عراق و شام» در تل ابیض سوریه توسط کُردها، درگیری‌ها بین کُردهای سوریه با عناصر مسلح بار دیگر از سر گرفته شد.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده، درگیری‌ها بین کُردهای سوریه و عناصر «امارت اسلامی عراق و شام» و شماری از گروه‌های مسلح که در کنار عناصر القاعده می‌جنگند، در برخی از مناطق مسکونی تل ابیض در ریف الرقه ادامه دارد.

بازداشت امیر «امارت اسلامی عراق و شام» به همراه تعدادی از عناصرش هنگام بمب‌گذاری آنها در یک مدرسه روی داد که مقر یک حزب کُردی در شهر تل ابیض به شمار می‌آمد و به دنبال آن درگیری‌های شدیدی بین دو طرف به وقوع پیوست که به دیگر مناطق شهر تل ابیض نیز کشیده شد.

به دنبال بازداشت امیر «امارت اسلامی عراق و شام» موجب شد تا عناصر مسلح در تمام نقاط شهر تل ابیض و اطراف آن پراکنده و مستقر شوند.

این تغییر و تحولات پس از آن حاصل شد که چند روز پیش کردهای ساکن استان «الحسکه» در شمال شرقی سوریه و از استان‌های همجوار الرقه با کمک یگان‌های «حمایت مردمی» اقدام به بیرون راندن عناصر گروه «جبهه النصره» و «امارت اسلامی عراق و شام» از شهر استراتژیک «راس العین» در استان الحسکه کرده بودند.

همچنین کردهای سوریه پیشتر عناصر سلفی جهادی از یک نقظه نظامی بیرون رانده و سلاح‌هایشان را مصادره کرده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول