اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

تظاهرات مردم پاکستان در اعتراض به هتک حرمت حرم حضرت زینب(س)

تعداد زیادی از مردم شهرهای اسلام‌آباد، حیدر‌آباد و راولپندی در اعتراض به حمله موشکی به حرم حضرت زینب (س) با برپایی تظاهراتی این حمله تروریستی را محکوم کردند.

تظاهرات مردم پاکستان در اعتراض به هتک حرمت حرم حضرت زینب(س)

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری فارس در شهرهای مختلف پاکستان، مردم مسلمان پاکستان اعم از شیعه و سنی در مناطق مختلف این کشور، با برپایی تظاهرات، حتک حرمت به مقدسات دینی را محکوم کردند.

راولپندی مقر ارتش پاکستان صحنه تظاهرات گسترده مردم به سرپرستی حزب تحریک نفاذ فقه جعفریه بود. اعضای شرکت کننده در این تظاهرات با بستن بزرگراه مری اعلام کردند بی‌حرمتی به اهل بیت غیرقابل پذیرش است و دولت سوریه باید حفاظت از زیارت‌گاه‌ها و اماکن مقدسه را تضمین کند این در حالی است که دولت پاکستان نیز نباید در قبال این بی‌حرمتی سکوت اختیار نماید.

حزب وحدت مسلمین نیز با برپایی تظاهرات گسترده مقابل باشگاه مطبوعاتی شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان خواهان واکنش پاکستان در قبال حمله تروریستی به زینبیه شدند.

«سید ساجد علی نقوی» رهبر شورای اتحاد شیعه در سخنرانی برای مردم معترض عنوان کرد، خدا را شکر می‌کنیم که فقط منار زیاتگاه حضرت زینب آسیب دیده است اما در آینده باید از چنین حوادثی جلوگیری کرد وگرنه مردم سکوت نخواهند کرد و برپایی تظاهرات‌های گسترده در سراسر پاکستان کشور را فلج می‌کند.

«صاحبزاده ابولخیر محمد زبیر» رهبر جمعیت علمای پاکستان با سخنرانی در خیل عظیم مردم حیدر‌آباد از شهرهای مهم ایالت سند نیز ابراز داشت: دشمنان که بویی از اسلام نبرده‌اند با هدف قرار دادن اماکن مقدسه احساسات مسلمانان را جریحه دار می‌کنند مردم جهان باید در مقابل توهین به مقدسات مربوط به هر دینی که باشد واکنش نشان دهند.

وی افزود: اگر پیمانه صبر مسلمانان لبریز شود این موضوع عواقب خوبی برای حامیان غربی تروریست‌ها و شبه‌نظامیانی که به اسم اسلام به مراکز مذهبی و مساجد حمله می‌کنند نخواهد داشت.

«الطاف حسین» رهبر حزب متحده قومی مومنت نیز در بیانیه خود که از لندن منتشر شده عنوان کرد: حمله به زینبیه به معنای حمله به اسلام است اما دشمنان بدانند که مسلمانان تا آخرین نفس وحدت خود را حفظ می‌کنند و توهین به مقدسات هر فرقه از مسلمین موجب انسجام بیشتر آنان خواهد شد.

حزب وحدت مسلمین و ایرانیان مقیم کراچی نیز با برپایی تظاهرات در کراچی و اجتماع در حسینیه شاه خراسان خشم و انزجار خود را از تروریست‌های سوریه اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول