اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد

برداشت حدود 8 هزار تن محصول گیلاس از باغات نیشابور

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: کشاورزان این شهرستان تاکنون بیش از 7 هزار و 650 تن محصول گیلاس از مزارع خود برداشت کرده‌اند.

برداشت حدود 8 هزار تن محصول گیلاس از باغات نیشابور

سیدغلامرضا نبوی‌نامقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: حدود 765 هکتار از باغ‌های این شهرستان در حال حاضر به کاشت درختان بارور گیلاس اختصاص دارد.

وی بیان داشت: این مقدار برداشت با توجه به شرایط مساعد و مطلوب جوی سال زراعی جاری نسبت به سال قبل و احتساب ده تن عملکرد در هر هکتار به دست آمده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: این شهرستان از نظر عملکرد در واحد سطح، رتبه اول و از نظر سطح زیرکشت و میزان تولید، سومین تولیدکننده بزرگ گیلاس در استان خراسان‌رضوی است.

نبوی خاطرنشان کرد: ارقام کشت شده در مزارع این شهرستان شامل گیلاس تک دانه مشهد، کرجی و زرد دانشکده است که محصول گیلاس برداشت شده برای مصرف تازه‌خوری و صنایع تبدیلی به بازار مصرف عرضه می‌شود و همچنین بخشی از محصول گیلاس به بازارهای آسیای میانه نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش قیمت گیلاس امسال، باغداران نیشابور از محل برداشت این محصول حدود 345 میلیارد ریال عایدی داشته باشند.

انتهای پیام/70003/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول