اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

فعالیت‌های فرهنگی مطلوبی در کارنامه کاری خود ندارم

استاندار اصفهان گفت: فعالیت‌های فرهنگی مطلوبی در کارنامه کاری خود ندارم.

فعالیت‌های فرهنگی مطلوبی در کارنامه کاری خود ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان از ظرفیت‌های دین‌پژوهی والایی برخوردار است که ریشه در قدمت این شهر و کارهای فکری و فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: چیزی که به عنوان مکتب اصفهان یاد می‌شود در واقع ریشه در همین اصالت‌های دینی است به گونه‌ای که جهان‌بینی و تفکر دینی در قالب فلسفه‌، عرفان، هنر، ادبیات، شعر و معماری نمود می‌کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری را در این چند سال اخیر در عرصه فرهنگی در استان انجام داده است، تاکید کرد: زمانی آنچه اتفاق افتاده را ورق می‌زنم آن چیزی را که مطلوب بوده را نتوانسته در کارنامه خود به ثبت برسانم و این به دلایل مختلفی است. 

وی اضافه کرد: شاید بخشی مربوط به کمبود اعتبارات و بخشی دیگر به دلیل فقدان شرایط  و زمان کافی برای این امر بود و با افتادن در چاه خشکسالی و تحریم‌ها و مسائل دست‌ و پاگیری که ما را به سمت روزمرگی کشاند.

ذاکر اصفهانی افزود: هر چند که گاهی این مسائل روزمرگی هم نبود و در بخش‌های بسیاری هم سعی شده که دچار روزمرگی نشویم و برای آینده کاری را سامان دهیم.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستیم، اما آنچه شایسته بود عمل نشد، بیان کرد: بر خلاف تصور چاله‌های عمرانی و خدماتی بیش از نیمی از زمان ما را به خود اختصاص داد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: در بخش فرهنگی جای کار بسیار است و در بخش قرآنی که ریشه در مسائل دینی و فرهنگی دارد نه تنها در قاری قرآن بودن بلکه تمام سطوح فرهنگی از جمله سیاست، مناسبات اجتماع و هنر متاثر از قرآن است.

وی گلایه‌های بسیاری را در کل کشور مبنی بر اینکه در حوزه دینی کم کار شده است را عنوان و اظهار کرد: این گونه نیست و در همین دوره چهار ساله دولت رقمی بالغ بر 28 میلیارد تومان برای کار بر روی بخش نرم‌افزاری قرآن اختصاص داد.

ذاکر اصفهانی ادامه داد: نا گفته نماند بخش بسیاری از این بودجه به سمت سخت‌افزاری یعنی ساخت‌ حوزه‌های علمیه، مساجد، مراکز فرهنگی، تعمیر قبای متبرکه و مصلاها پیش رفت.

وی افزود: سعی شد تا مسائل فرهنگی و هنری در هر جلسه و نشستی نهادینه شود و بیش از هر زمانی دیگر حوزه نرم‌ ارزش و اعتبار بیشتری پیدا کرده است و اهمیت این حوزه خود از تئوری‌های مطرحه از سوی غرب نمایان است.

استاندار اصفهان گفت: این مسئله در اصفهان با راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی نمایان شد و قرآن و عترت در بازار و بسیاری از موارد دیگری به کار گرفته شد.

انتهای پیام/63007/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول