اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قاهره: روابط با سوریه را مجددا ارزیابی می‌کنیم

وزیر امور خارجه مصر ضمن تاکید بر راه‌حل سیاسی در قبال بحران سوریه، گفت که این کشور روابط قطع شده با سوریه را مجددا ارزیابی می‌کند.

قاهره: روابط با سوریه را مجددا ارزیابی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نبیل فهمی» وزیر امور خارجه مصر روز شنبه گفت که کشورش روابط با سوریه را مجددا ارزیابی می‌کند.

روابط مصر و سوریه در دوران ریاست جمهوری «محمد مرسی» با بسته شدن سفارت‌خانه‌های دو کشور به تیرگی گرایید.

فهمی که در کنفرانس مطبوعاتی صحبت می‌کرد ، گفت که هیچ قصدی برای انجام جهاد در سوریه نداریم.

وی افزود: انقلاب سوریه و حق ملت سوریه برای نظامی دموکراسی را تایید می‌کنیم. روابط بین دو کشور کاهش یافته اما همه چیز دوباره ارزیابی می‌شود و این بدان معنا نیست که تغییرات یا عدم تغییرات حاصل خواهد شد.

نبیل فهمی گفت: چیزی که قادر هستیم بگویم آن است که هیچ قصدی برای جهاد در سوریه نداریم و این بر خلاف مواضع سابق در دوران مرسی است.

وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد: راه‌حل سیاسی راه حل بهتر بوده چون تنها راه‌حلی است که حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را حفاظت می‌کند. برای رسیدن به راه‌حل سیاسی تلاش خواهیم کرد.

محمد مرسی که چند روز پیش توسط ارتش از قدرت برکنار شد در نیمه ماه ژوئن تمامی روابط مصر با سوریه را قطع و تاکید کرد که کشورش تماس‌هایی را با کشورهای عربی و اسلامی آغاز کرده تا نشست فوق‌العاده‌ یاری ملت سوریه را تشکیل دهند.

درباره موضوع فلسطین نیز نبیل فهمی گفت: ما مذاکرات جدی بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی را تایید می‌کنیم نه آنکه مذاکرات برای مذاکرات انجام شود، بلکه مذاکرات باید با برنامه زمانبندی هدفدار انجام شود و با گام‌هایی از سوی طرف اسرائیلی برای ایجاد اعتماد همراه شود.

از سوی دیگر، فهمی درباره روند صلح گفت که ما با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در حال رایزنی بوده و طبیعی است که روابطی با حماس داشته باشیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول