اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه مبارک رمضان

محفل انس با قرآن با حضور عادل الباز در اردبیل برگزار شد

همزمان با ماه مبارک رمضان، بهار قرآن محفل انس با کلام الهی با حضور قاری ممتاز مصری عادل الباز در سقاخانه حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) برگزار شد.

محفل انس با قرآن با حضور عادل الباز در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و در اردبیل برگزار شد، در کنار تلاوت این قاری ممتاز و بین‌المللی مصری تعدادی از قاریان شاخص استان اردبیل نیز به تلاوت آیاتی از کلام الهی پرداخته و جان و دل روزه‌داران را به نور کلام الهی صیقل دادند.

در این مراسم معنوی که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شده بود، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در سخنانی تصریح کرد: قرآن نه تنها نسخه شفابخش بشریت در رهایی از زندگی مادی است بلکه بهترین درمان برای دردهای نهفته بشری است که سال‌های سال موجب آزار و اذیت انسان در رسیدن به معبود خود بوده است.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری با بیان اینکه گرایش به قرآن و آشنایی و انس با این کلام الهی در بین امت اسلامی و حتی غیر مسلمانان سرعت حیرت‌آوری پیدا کرده است، خاطر نشان کرد:‌ آنهایی که امروز سعی می‌کنند از قرآن فاصله بگیرند و به سمت جهل و جهالت روی آورند قطعاً در گرداب مشکلات و بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی گرفتار می‌آیند.

وی با اعلام اینکه باید ماه مبارک رمضان به عنوان ماه مغفرت و رحمت الهی را در گرایش به قرآن و کلام الهی قدر دانسته و از فرصت پیش آمده برای تهذیب و تزکیه نفس استفاده کرد، افزود: امروز نور قرآن سراسر جامعه بشری را فرا گرفته و آنها را به سمت توحید و عبودیت واقعی سوق می‌دهد که در این بین نباید از محتوا و غنای کلام الهی غفلت کرد.

این مسئول با بیان اینکه در طول تاریخ تعدی‌کنندگان به قرآن همیشه مورد غضب و انحراف واقعی قرار گرفتند، اضافه کرد:‌ کلام الهی امروز کلام برگرفته از عظمت و حقانیتی است که بشریت تشنه این عدالت، معرفت و حقانیت است و هیچ وقت نخواسته از این مسیر عدول کند و یا بخواهد در این زمینه انحراف و انحطاطی داشته باشد.

مشهوری نظری گرایش جوانان و نوجوانان را به سوی قرآن گرایش از روی فطرت و پاکی نفس توصیف کرد و ادامه داد: ‌امروز جوانان ما به دنبال تهذیب نفس، پاکی روح و معنویت با همراهی قرآن و کلام الهی هستند.

وی گفت:‌ اداره کل اوقاف و امور خیریه در موسم بهار قرآن سعی می‌کند در اماکن متبرکه، امامزاده‌ها و مساجد برنامه‌های قرآنی متنوعی را اجرا کند که در 10 روز گذشته این برنامه‌ها به شکل آبرومند عملیاتی شده و در ادامه ماه مغفرت و رحمت الهی این برنامه‌ها پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: ما با دعوت از قاری ممتاز مصری سعی کردیم یک کلاس آموزشی برای قاریان جوان و نوجوان خود برپا کنیم تا با لذت بردن عموم مردم از تلاوت این قاریان شاخص تلاوت‌کنندگان ما نیز بتوانند بیشتر و بهتر با معنویت کلام الهی آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام/62003/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول