اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کُردهای سوریه مناطق جدیدی را از کنترل «جبهه النصره» خارج کردند

کُردهای سوریه موفق شدند، مناطق جدیدی را در استان «الحسکه» در شمال شرقی سوریه از کنترل عناصر «جبهه النصره» و دیگر گروه‌های مسلح خارج کنند و آنها را به تصرف خود در آورند.

کُردهای سوریه مناطق جدیدی را از کنترل «جبهه النصره» خارج کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، کُردهای سوریه موفق شدند، امروز شنبه کنترل مناطق جدیدی را در استان «الحسکه» در شمال شرقی سوریه به دست گیرند که پیشتر جزو مناطق تحت تسلط گروه «جبهه النصره» و دیگر گروه‌های مسلح به شمار می‌آمد.

این موفقیت کُردهای سوریه در چارچوب درگیری‌های چند روز اخیر آنها با گروه‌های مسلح وابسته به «جبهه النصره» و «امارت اسلامی عراق و شام» و برخی دیگر از گروه‌های مسلح در سوریه حاصل شد که مناطقی را از استان الحسکه در شمال شرقی سوریه به تصرف خود درآورده بودند.

درگیری‌های اخیر کُردهای سوریه با عناصر مسلح که از نیمه شب گذشته آغاز شد و صبح امروز ساعت 8 به وقت محلی پایان یافت در مناطق «تل علو»، «کرهوک» و «علی آغا» از توابع استان الحسکه روی داد که با تسلط کُردهای سوریه و کمیته‌های حمایت مردمی بر این مناطق و نقطه نظامی و ایست و بازرسی «مطحنة الحوارات» بر سر بزرگراه اصلی الحسکه به پایان رسید.

گزارش‌های رسیده تاکید می‌کند که کُرد‌های سوریه به همراه کمیته‌های مردمی در جریان عملیات‌ شب گذشته به تجهیزات نظامی و سلاح‌های سبک و خودروهای مجهز تیربارهای سنگین افراد مسلح نیز دست یافتند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول