اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)

سفره کرامت در رادیو معارف گسترده می‌شود

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه سفره کرامت از این رسانه به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.

سفره کرامت در رادیو معارف گسترده می‌شود

حجت‌الاسلام محمد مهدی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ویژه برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: ویژه برنامه 40 دقیقه‌ای سفره کرامت شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) ساعت 21 و 50 دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه شخصیت و سیره عبادی امام حسن مجتبی(ع) در برنامه سفره کرامت بررسی می‌شود گفت: مناجات با خدا، عبادت، انس با قرآن، بهره‌گیری از احادیث امام حسن مجتبی(ع)، ارتباط با خداوند و سیره وی در حوزه عبادت و بندگی در این برنامه بررسی می‌‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف خاطرنشان کرد: ویژه برنامه کریمانه برای روز ولادت پیشوای سوم شیعیان تولید شده که ساعت هشت و 40 دقیقه تا 10 از این رسانه پخش می‌شود.

وی با اشاره به آغاز هفته اکرام ایتام و اطعام گفت: تحلیل شخصیت و سیره اخلاقی امام حسن مجتبی(ع)، شجاعت، شهامت، خوش‌خلقی، روابط اجتماعی امام با مردم از محورهای موضوعی برنامه کریمانه است.

صفایی یادآور شد: بخشش‌های گسترده امام حسن مجتبی(ع) محور موضوعی دیگر برنامه کریمانه است و از این طریق ارتباط بین این برنامه با هفته اکرام و اطعام برقرار می‌شود و توجهی به سنت افطاری و افطاری‌های کم هزینه صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اذان‌گاهی صبح، ظهر و عصر و جنگ معارفی شبانه به شخصیت امام حسن(ع) انعطاف موضوعی دارد.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان داشت: زندگانی امام حسن(ع) از زمان پیامبر اکرم(ص)، ارتباط شخصی بین امام و پیامبر اکرم(ص)، فضائل حسنین در دوران کودکی و حضور ایشان در جریان مباهله از جمله ویژگی‌های دیگری است که در ویژه‌برنامه‌های ولادت امام حسن(ع) قابل بررسی است.

وی عنوان داشت: نگاه سیاسی اجتماعی امام حسن(ع) در زمان پیش از خلافت امیر مؤمنان(ع)، مسئولیت‌های وی در دوران خلافت امیر مومنان(ع)، حضور وی در نبردهای مختلف و رابطه امام حسن مجتبی(ع) با معاویه از جمله محورهایی است که در برنامه‌های مختلف به آنها پرداخته می‌شود.

صفایی یادآور شد: اکثر شبهات مطرح شده درباره صلح امام حسن مجتبی(ع) است به طوری که در این زمینه پاسخ‌های لازم و شرایط دوران امام حسن و علت پذیرش صلح در برنامه‌های مختلف تبیین شده و به شبهات پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام/78003/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول