اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله خمپاره‌ای به «العریش» مصر/جریان ۶ آوریل حوادث «منصوره» را محکوم کرد

سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد در پی اصابت سه خمپاره به منطقه العریش دست‌کم دو غیرنظامی کشته و یک نفر زخمی شده است.

حمله خمپاره‌ای به «العریش» مصر/جریان ۶ آوریل حوادث «منصوره» را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، سرهنگ «احمد محمد علی» سخنگوی ارتش مصر تأکید کرد که ساعت 9:15 شب گذشته سه خمپاره از سوی افراد ناشناس به منطقه «الریسه» در شرق العریش اصابت کرده که دو خمپاره به خانه‌ای مسکونی در منطقه «غرناطه» اصابت کرده که منجر به کشته شدن 2 غیر نظامی و زخمی شدن یک تن دیگر شده است.

وی افزود که یک خمپاره دیگر نیز به منطقه سوم «برکه حلیمه» در نزدیکی بیمارستان عمومی «العریش» اصابت کرده است.

نیروهای امنیتی در پی حمله افراد ناشناس به موسسات نظامی در شبه جزیره سینا، نیز تدابیر امنیتی در این منطقه را افزایش داده اند.

در ادامه اعتراضات خیابانی در شهر «منصوره» مصر نیز در پی سر دادن شعارهای ضد ارتش از سوی حامیان مرسی و اعضای وابسته به گروه اخوان المسلمین، حامیان مرسی و اهالی منطقه با هم درگیر شدند.

با توجه به وارد شدن سلاح سرد و گرم در این درگیری‌ها سه تن از حامیان مرسی از جمله یک زن و کودک کشته شدند.

جریان 6 آوریل با محکوم کردن اتفاقات منصوره، آن را جنایتی آشکار خواند و تأکید کرد که ملت با وجود اختلاف نظرها اتحاد خود را حفظ کنند.

این جریان کشته شدن زنان در تظاهرات را بخشی دیگر از تروریسم خواند و از گروه اخوان المسلمین خواست اعضای وابسته به خود را به کام مرگ نکشاند.

جریان 6 آوریل افزود: اخوان باید بدانند که با وارد شدن در نبردی که پیشتر نتیجه آن مشخص شده فقط اعضای خود را به کام مرگ می‌کشاند و باید به اراده ملت احترام بگذارند و مرحله جدیدی را آغاز کنند.

6 آوریل در ادامه این بیانیه مسئولیت کشته شدن معترضان را به عهده اخوان و دولت و موسسات امنیتی دانست.

 

حمدین صباحی یکی از رهبران حزب نجات ملی و سران معارض مصری کشته شدن زنان در درگیری‌های منصوره را محکوم کرد و خواستار قصاص عاملان این جنایت شد. وی همچنین تأکید کرد که اقدامات وحشیانه افراط گرایان منجر به کشته شدن شهروندان مصری شده و افراط گرایان باید کوتاه بیایند.

 

از سوی دیگر «صفوت حجازی» داعیه وابسته به اخوان تأکید کرد که ما آمادگی داریم که یک میلیون کشته بدهیم اما تغییر را ایجاد کنیم.

وی همچنین خواستار اطلاع رسانی از محل حصر مرسی شد و گفت: باید به او اجازه داده شود که از طریق تلویزیون مصر سخنرانی کند زیرا حامیان رئیس جمهور برکنار شده محل «اسارت» او را شناسایی کرده و او را آزاد خواهند کرد.

حجازی در اشاره به دولت موقت مصر و در خطاب به «حازم الببلاوی» گفت: به زودی تنها شما را وزرای سابق می‌نامند.

در ادامه اعتراض‌های خیابانی حامیان مرسی در منطقه سیدی جابر با اهالی این منطقه درگیر شدند، که مخالفان مرسی با تشکیل گروه‌های بسیج مردمی با آنها مقابله کردند.

از زمان برکناری مرسی تاکنون حامیان وی در اعتراض به برکناری او و مخالفانش در حمایت از اقدامات ارتش به خیابان‌ها می آیند، حامیان مرسی اعلام کرده‌اند که روز دوشنبه نیز تظاهراتی میلیونی خواهند داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول