اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‎آباد:

بیش از 388 هزار هکتار جنگل طبیعی در خرم‎آباد وجود دارد

فرماندار شهرستان خرم‎آباد گفت: بیش از 388 هزار هکتار جنگل طبیعی در خرم‎آباد وجود دارد.

بیش از 388 هزار هکتار جنگل طبیعی در خرم‎آباد وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، مرتضی ولی‌پوری صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خرم‎آباد در سخنانی از جنگل‎ها و مراتع به عنوان نعمت‌های خدادادی بی‎بدیل یاد کرد و آن را به عنوان امانتی گرانبها متعلق به نسل‎های آینده در دستان نسل امروز برشمرد.

وی اظهار داشت: صیانت از این امانت‌ها با ارزش امری بدیهی و لازم بوده و مختص عده‎ای خاص نیست بلکه همه اقشار مردم در هر کسوت و مقام باید نسبت به حفظ و احیای طبیعت اقدام کنند.

فرماندار شهرستان خرم‎آباد به میزان جنگل‎ها و مراتع در استان و شهرستان اشاره کرد و گفت: لرستان و به‌ویژه شهرستان خرم‎آباد از استان‎ها و شهرستان‎های پر جنگل کشور بوده به طوری که بر اساس آمار در حوزه شهرستان خرم‎آباد بیش از 388 هزار هکتار جنگل طبیعی و یک‌هزار و 500 هکتار جنگل مصنوعی وجود دارد.

وی میزان مراتع موجود در شهرستان خرم‎آباد را بیش از 120 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: با توجه به گستردگی سطح جنگل‎ها و مراتع در حوزه شهرستان خرم‎آباد، امر صیانت از این منابع خدادادی بسیار حساس و سنگین بوده که امکانات موجود در دستگاه‎های اجرایی ذی‎صلاح در این حوزه پاسخگو نبوده و امکانات و اعتبارات بیشتری برای این امر لازم است.

فرماندار خرم‎آباد از مسئولان دستگاه‎های اجرایی شهرستان به‌ویژه مسئولان منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست و جهاد کشاورزی شهرستان خواست تا با برنامه‎ریزی دقیق و انجام کار مطالعاتی نسبت به تدوین طرح‎های مناسب و اجرایی در راستای حفظ و صیانت از منابع طبیعی اقدام کنند.

ولی‌پوری در بخش دیگر از سخنان خود به فصل تابستان و خشک شدن مراتع اشاره کرد و گفت: وجود گیاهان خشک انبوه در جنگل‎های حوزه شهرستان و قابلیت اشتعال بالای آن به‌عنوان یک خطر جنگل‌ها و مراتع را تهدید می‎کند که همه آحاد مردم و شهروندان به‌ویژه روستاییان و عشایر که در فصل گرما به دامان طبیعت پناه می‎برند باید با نهایت دقت از این منابع با ارزش صیانت کنند.

فرماندار خرم‎آباد تشکیل پاسگاه محیط بانی در جنگل‌های جنوبی شهر خرم‎آباد، ساماندهی دهیاران، شوراها و آموزش دوره‎های لازم مبارزه با اطفای حریق در جنگل‎ها و مراتع، ایجاد راه‎های دسترسی به مناطق صعب‎العبور و استفاده از ظرفیت مطبوعات و رسانه‎های محلی به‌ویژه صدا و سیمای مرکز لرستان در راستای تنویر افکار عمومی را از جمله دیگر تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خرم‎آباد در راستای صیانت و حفاظت از جنگل‎ها و مراتع این شهرستان برشمرد.

انتهای پیام/2304/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول