اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان:

زن باردار الیگودرزی نجات یافت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: زن باردار روستایی الیگودرزی که در مناطق صعب‎العبور این شهرستان گرفتار بود، نجات یافت.

زن باردار الیگودرزی نجات یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، حسین رضامرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‎آباد گفت: ساعت 9 و 40دقیقه روز گذشته با مخابره خبری مبنی بر نیاز فوری یک زن باردار برای کمک‎های اولیه فوریت‌های پزشکی حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر را در موقعیتی ویژه قرار داد.

وی افزود: با اعلام این گزارش از جمعیت هلال احمر الیگودرز بلافاصله با تحلیل داده‎ها از سوی معاون امداد و نجات و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استفاده از بالگرد برای نجات زن باردار و جنین اش در دستور کار قرار گرفت.

مرادی تصریح کرد: با اعلام به تیم کادر پرواز، اخذ مجوز عملیات هوایی و آماده باش به امدادگران و هماهنگی با زایشگاه‎هایی که احتمالا بعد از خاتمه عملیات ‎باید، پذیرای زن زائو باشند، جملگی در چند دقیقه صورت گرفت و کادر پرواز، امدادگران و یک نفر گزارشگر مستندساز به همراه بالگرد به نقطه مورد نظر حرکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در این خصوص گفت: این عملیات در واقع نخستین عملیات بعد از استقرار بالگرد در لرستان است که خوشبختانه علی رغم وخیم بودن حال زائو و جنین آن با همکاری کادر درمان بیمارستان عسلیان خرم‎آباد با موفقیت انجام گرفته و موفق شدیم در گلدن تایم مورد نظر علی رغم تشنج‎های زائو در بالگرد با ارائه خدمات درمانی عملیات را با موفقیت به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه این روستا در مناطق صعب‎العبور شهرستان الیگودرز قرار دارد، گفت: روستای پزعلیاء   195کیلومتر با شهرستان الیگودرز فاصله دارد، یعنی تقریبا در مرز استان خوزستان قرار دارد که طی این مسافت با خودروی کمک‎دار حدودا هفت ساعت به طول می‎انجامد که برای انتقال زمینی زائوی در حال زایمان بسیار خطرناک است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه کل عملیات سه ساعت به طول انجامید افزود: در این عملیات زن باردار 30 ساله به نام توران محمدی به بیمارستان عسلیان شهرستان خرم‎آباد منتقل شد و در لحظات اولیه نوزاد خود را به دنیا آورد که به خاطر همکاری‎های سرکار خانم لیلا طهماسبی امدادگر داوطلب جمعیت هلال احمر الیگودرز نوزاد خود را لیلا نام نهاد.

انتهای پیام/2304/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول