اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

پرواز‌های آموزشی شرق اصفهان سبب نگرانی مردم شده است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر مطلع شده‌ایم که پرواز‌های آموزشی در شرق اصفهان انجام می‌شود و مردم از آلودگی‌های صوتی ناشی از این پرواز‌ها گلایه‌مند و شاکی هستند.

پرواز‌های آموزشی شرق اصفهان سبب نگرانی مردم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا شیران پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به یکی از معضلات ایجاد شده در سطح شهر اظهار کرد: آلودگی‌های صوتی یکی از مهمترین معضلات شهری محسوب می‌شود و در حال حاضر مسئولان نسبت به این آلودگی‌ها غافل هستند.

وی به گلایه‌ها و شکایت‌های مردم از آلودگی‌های صوتی ایجاد شده در کلانشهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر آلاینده‌های جوی و مسائل و مشکلات ترافیکی به میزانی در شهر اصفهان افزایش یافته است که مسئولان و مدیران شهری نسبت به رسیدگی به وضعیت آلودگی‌های صوتی غافل شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه آلودگی‌های صوتی نتایج جبران‌نا‌پذیری برای شهر دارد، تصریح کرد: بیماری‌هایی مانند زخم معده، افزایش فشار خون، سکته‌های قلبی و افسردگی از نتایج حاصل از آلودگی‌های صوتی ایجاد شده در سطح شهر‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های محلی مشابه مانند حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها برای رفع این معضل قوانینی را وضع و مقرر کرده‌اند، اضافه کرد: البته این قوانین و استاندارد‌ها براساس نوع و میزان آلاینده‌های ایجاد شده متفاوت است.

شیران با اشاره به اینکه در حال حاضر مطلع شده‌ایم که پرواز‌های آموزشی در شرق اصفهان انجام می‌شود و مردم از آلودگی‌های صوتی ناشی از این پرواز‌ها گلایه‌مند و شاکی هستند، تاکید کرد: طی سال‌های گذشته نیز پرواز‌های آموزشی در اصفهان انجام می‌شده و این پرواز‌ها سبب ایجاد نگرانی و شکایت‌هایی از سوی مردم شده بود، اما مسئولان به این وضعیت رسیدگی کرده‌‌اند و این معضل در سال‌های گذشته برطرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه اما در حال حاضر پرواز‌های آموزشی در شرق اصفهان تکرار شده و این موضوع سبب نگرانی و شکایت‌های مردم شده است، افزود: پرواز بر فراز منازل مسکونی از سویی سبب بروز آلودگی‌های صوتی می‌شود و از سوی دیگر خطرات بسیاری را به همراه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شکایت‌های منطقه‌ای بسیاری نسبت به پرواز‌های آموزشی صورت گرفته در منطقه شرق اصفهان به شورای شهر، شهرداری، استانداری و دفتر امام جمعه اصفهان شده است، گفت: معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان باید با استفاده از راهکار‌های قانونی پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام بدهد و به این وضعیت رسیدگی کند.

وی با اشاره به طراحی‌های اطراف حرم زینبیه اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری اصفهان طراحی‌های کوچه‌ها و خیابان‌های شهر را با هزینه‌های بالایی انجام می‌دهد و این هزینه‌ها مقرون به صرفه نیست.

شیران با تاکید بر اینکه زینبیه یکی از مناطق محروم و فقیر شهر اصفهان است، ادامه داد: اما این موضوع نباید سبب عدم انجام طراحی غنی و پر‌قدرتی برای اطراف حرم زینبیه شود و مسئولان شهری باید طراحی اطراف حرم زینبیه را با آینده‌نگری انجام بدهند.

انتهای پیام/63004/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول