اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر تاکید کرد

تبدیل گلزار شهدای بهشت صادق بوشهر به کانون فرهنگی

استاندار بوشهر گفت: گلزار شهدای بهشت صادق بوشهر باید به کانون فرهنگی تبدیل شود.

تبدیل گلزار شهدای بهشت صادق بوشهر به کانون فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در بررسی وضعیت گلزار شهدای بهشت صادق بوشهر با تاکید بر ساماندهی این مکان متبرک تصریح کرد: گلزار شهدای بوشهر با داشتن ویژگی‌های خاص مکان مناسبی است برای ایجاد مرکز فرهنگی که زمینه حضور جوانان را به این مکان فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: در بازسازی و ساخت این مرکز باید از معماری سنتی و اسلامی استفاده شود تا بتوان بهره کافی از آن برده شود.

حسنوند با بیان اینکه در طراحی جدید این مکان به عنوان یک مرکز فرهنگی و دینی انتظارات مردم و خانواده شهدا را برآورده کند، بیان کرد: در نمای جدید باید سیستم نور و روشنایی، سیستم سرمایشی و گرمایشی، دیوارها و سقف و نمای کلی مجموعه به گونه‌ای باشد که این مجموعه به عنوان یک مرکز فرهنگی و دینی انتظارات مردم و خانواده شهدا را برآورده کند.

استاندار بوشهر گلزار شهدا را مکان مهمی برای بیداری نسل جوان و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد و افزود: گلزار شهدا باید طوری طراحی شود که ضمن فراهم کردن زمینه حضور مردم در این مکان‌ مقدس، بیداری نسل جوان جامعه و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت نیز فراهم کند.

وی با تاکید بر این نکته که شهدا به عنوان یادگاران ایثار و شهادت، جاودان خواهند بود، اضافه کرد: به فرموده امام راحل عظیم‌الشان "همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود" و باید این مجموعه به گونه‌ای طراحی شود که ماندگار و جاودان باشد.

حسنوند بر تامین امکانات رفاهی و بهداشتی در این مکان مقدس تاکید کرد و گفت: برای رفاه و آسایش خانواده شهدا و دلدادگان به فرهنگ ایثار و شهادت که برای زیارت  قبور مطهر این عزیزان به گلزار شهدای بوشهر مراجعه می‌کنند، لازم است امکانات رفاهی متناسب با شان و جایگاه  شهدا و مردم پیش‌بینی شود و نگرانی‌های مردم را کاهش دهیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم نورپردازی مناسب در محوطه اطراف و درون گلزار شهدای بوشهر افزود: زیبایی این مجموعه فرهنگی از مهم‌ترین موضوعات است باید دست اندرکاران با برنامه‌ریزی تجهیزات لازم برای جذب جوانان فراهم کنند تا حتی در همه اوقات روز جذابیت لازم برای حضور مردم داشته باشد.

وی توسعه فضای سبز در گلزار شهدا را مورد اشاره قرار داد و گفت: کاشت درخت در کنار هر کدام از قبور تحول قابل توجهی در حضور مردم فراهم می‌کند که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

در این بازدید شهردار بوشهر نیز توضیحاتی در ارتباط با نحوه اجرای طرح جدید و ساماندهی گلزار شهدای بوشهر بیان کرد و آمادگی مجموعه شهرداری را برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه اعلام کرد.

سعید راستی تاکید کرد: گلزار شهدای بوشهر به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان به یک مجموعه فرهنگی تبدیل گردد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول