اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار اسرائیل به فرانسه، آلمان و انگلیس درباره بخشنامه تحریم اتحادیه اروپایی

اسرائیل به نمایندگان سه کشور اروپایی هشدار داده بخشنامه جدید اتحادیه اروپایی که همکاری با شرکت‌ها و افراد فعال در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس را منع می‌کند، باعث ایجاد بحران در روابط دو طرف خواهد شد.

هشدار اسرائیل به فرانسه، آلمان و انگلیس درباره بخشنامه تحریم اتحادیه اروپایی

به گزارش خبرگزاری فارس، اسرائیل با سفیرهای کشورهای فرانسه و بریتانیا و همچنین معاون سفیر آلمان برای گفت‌وگو درباره بخشنامه‌ای از اتحادیه اروپا که هر گونه همکاری با اسرائیل در شهرک‌های صهیونیستی اراضی اشغالی را منع می‌کند، مذاکره کرده است.

اسرائیل به نمایندگان این کشورها هشدار داده اقدام اتحادیه اروپا باعث ایجاد بحران جدی بین اسرائیل و این اتحادیه خواهد شد.

این خبر را یک مقام بلندپایه وزارت خارجه اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفته است.

این مقام که نامش فاش نشده گفت: «سفیران کشورهای انگلیس و فرانسه و معاون سفیر آلمان روز گذشته برای بحث درباره بخشنامه جدید اتحادیه اروپا به وزارت خارجه اسرائیل دعوت شدند.»

اتحادیه اروپا امروز بخشنامه گسترش تحریم‌های همکاری‌های مختلف کشورهای عضو این اتحادیه با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی فعال در شهرک‌های صهیونیستی اراضی اشغالی را منتشر کرد.

این بخشنامه در حالی منتشر شده که «بنیامین نتانیاهو» و «شیمون پرز»، نخست وزیر و رئیس رژیم صهیونیستی سرسختانه تلاش کرده بودند اتحادیه اروپا را متقاعد کنند تا از انتشار آن صرفنظر کند.

بخشنامه جدید اتحادیه اروپا تمامی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا را از پشتیبانی مالی، همکاری، کمک هزینه‌های تحصیلی، کمک‌های مالی پژوهشی و یا اعطای جوایز مختلف به موسسات و شرکت‌هایی که در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس فعالیت می‌کنند، منع می‌کند.

همچنین طبق مقررات جدید اتحادیه اروپا که از امروز، جمعه، اجرایی می‌شود هر نوع قرارداد بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اسرائیل بایستی شامل بند جداگانه‌ای باشد که در آن به صراحت قید شده باشد کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس بخشی از اسرائیل نیستند و به همین دلیل در شمول مفاد آن قراردادها قرار نمی‌گیرند.

این بخشنامه، موسوم به بخشنامه‌های شهرک‌سازی، امروز جمعه، علی‌رغم تلاشهای نتانیاهو و پرز در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده‌اند.

با این حال، منابعی در اتحادیه اروپا روز گذشته به روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست خبر دادند مذاکراتی بین اتحادیه اروپا و اسرائیل درباره اجرایی شدن این بخشنامه در جریان است. این منابع همچنین گفته‌اند این بخشنامه تا قبل از اول ژانویه سال 2014 اجرایی نخواهند شد.

نتانیاهو و شیمون پرز، چهارشنبه شب در گفت‌وگویی تلفنی با آقای «خوزه مانوئل باروسو»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار لغو اجرای این بخشنامه شده‌اند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که روز گذشته درباره این بخشنامه صادر کرد تصریح کرد: «این بخشنامه جدید که وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا آن را تهیه کرده‌اند با موضع دیرپای این اتحادیه مبنی بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های اسرائیل از لحاظ قوانین بین‌المللی و عدم رسمیت‌شناسی حاکمیت اسرائیل بر سرزمین‌های اشغالی، هماهنگ است.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول