اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یدیعوت آحارونوت خبر داد

نگرانی امنیتی اسرائیل از تحولات اخیر مصر و آتش‌بس در غزه

رژیم صهیونیستی از تاثیر انتقال قدرت در مصر بر امنیت در منطقه مرزی با سینا و همچنین آتش‌بس با غزه نگران است.

نگرانی امنیتی اسرائیل از تحولات اخیر مصر و آتش‌بس در غزه

به گزارش فارس، ‌روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت پرتیراژترین روزنامه سرزمین‌های اشغالی نوشت که اسرائیل از ابعاد تغییر قدرت در قاهره بر تسلط حماس بر نوار غزه نگران است؛ چرا که این جنبش از زمان پایان تجاوز اخیر اسرائیل به غزه موفق شده آرامش نسبی را در این منطقه حکمفرما کند.

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت که ارتش مصر اتهام زنی‌ها به حماس در مورد دخالت مستقیم در ایجاد هرج و مرج در مصر را دنبال می‌کند، در همین راستا اسامه عسکر فرمانده ارتش سوم مصر دیروز گفت که نیروهای تحت امر وی 19 موشک گراد را از همان نوعی که حماس در اختیار دارد، در مسیر سوئز به قاهره توقیف کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، یگان های مهندسی ارتش مصر در هفته‌های اخیر به دنبال تخریب ده ها تونل هستند که سینا را به نوار غزه مرتبط می‌کند.

در همین راستا مقامات امنیتی در حالت آماده باش به سر می‌برند و خود را برای احتمال تشدید تنش‌ها در طول مرزهای مصر آماده می کنند، ‌ارتش مصر همچنین عملیات‌هایی را نیز در مبارزه با گروه های تروریستی فعال در سینا آغاز کرده است.

در همین راستا روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نوشت که ارتش اسرائیل یک فروند سامانه «گنبد آهنین» را در نزدیکی شهر «ایلات» مستقر کرد.

ایلات در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی واقع شده است. ناآرامی‌ها در مصر و پایین آمدن امنیت صحرای سینا، وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی را به این اقدام واداشته است.

با سقوط «محمد مرسی» در مصر، صحرای سینا بار دیگر ناآرام شده است. در چند هفته اخیر 21 نفر از نیروهای امنیتی و پلیس مصر در این منطقه هدف حمله گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند.

اسرائیل در حال حاضر مجموعا پنج سامانه گنبد آهنین در اختیار دارد. به گفته سخنگوی وزارت جنگ رژیم‌ صهیونیستی، این سامانه‌ها بسته به میزان خطرات احتمالی، در مرزهای مختلف مستقر می‌شوند.

ارتش مصر در همین راستا با تأیید اسرائیل دو یگان پیاده نظام خود را در دو منطقه رفح و عریش مستقر کرده است، یگان های ویژه و یگان‌های زرهی و بالگردهای نظامی مصر نیز در این منطقه مستقر هستند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول