اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی دماوند خبر داد

خدمات‏رسانی بهزیستی به 1357 معلول دماوندی

معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند اعلام کرد: بهزیستی شهرستان دماوند در بخش توانبخشی، حدود یک‌هزار و 357 معلول را زیرپوشش خدمات حمایتی دارد.

خدمات‏رسانی بهزیستی به 1357 معلول دماوندی

طاهره بهاری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: این تعداد پرونده، معلولیت‏های مختلف جسمی، ذهنی و حرکتی، بیماری‏های اعصاب و روان، بیماری صرع، نابینایان، ناشنوایان و بیماری‏های ضایعه نخاعی که در اثر سانحه ایجاد شده است، را در بر می‏گیرد.

وی افزود: در بخش توانبخشی در واقع می‏خواهیم معلولیت شخص را به حداقل برسانیم و با کاردرمانی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی و تأمین وسایل و تجهیزات پزشکی مورد نیاز معلول، او را به حدی برسانیم که به استقلال نسبی برسد و برای حضور در جامعه آمادگی پیدا کند.

معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به اینکه گاهی برای انجام برخی از امور توانبخشی به خصوص برای معلولان ضایعه نخاعی یک تیم متخصص به منازل معلولان سر می‏زنند، گفت: این تیم شامل پزشک، روان‏پزشک، مددکار اجتماعی و فیزیوتراپ است که هفته‏ای یک روز به سرکشی از منازل معلولان می‏پردازد.

شناسایی 565 نفر در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه

معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند با اشاره به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه گفت: در این طرح که در روستاها اجرا می‏شود، خانواده‏هایی که در منزل، بیمار یا معلول دارند شناسایی می‏کنیم و به آنها خدمات می‏دهیم.

بهاری با بیان اینکه این شناسایی‏ها از طریق خانه‏های بهداشت و دهیاری‏ها صورت می‏گیرد، افزود: تاکنون 565 مورد از افراد جامعه هدف در سطح شهرستان دماوند از طریق اجرای این طرح شناسایی شده و از خدمات بهزیستی بهره‏مند شده‏اند.

وی دلیل مراجعه نکردن خانواده‏ها به بهزیستی را عدم اطلاع آنها از این خدمات و گاهی آبروداری دانست و گفت: خدماتی که به خانواده‏ها ارائه می‏شود، شامل مستمری ماهانه، کمک هزینه بهسازی مسکن برای زندگی بهتر معلولان، بیمه، درمان و تهیه تجهیزات مورد نیاز معلول مثل ویلچر و عصا و کاشت حلزونی است.

انتهای پیام/2568/ت20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول