اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعزام تیمی از سازمان ملل به مصر برای تحقیق درباره تیراندازی به هواداران مرسی

سخنگوی یک مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد خبر داد تیمی از این نهاد بین‌المللی آماده اعزام به مصر برای تحقیق درباره تیراندازی به سمت هواداران رئیس‌جمهور مخلوع این کشور است.

اعزام تیمی از سازمان ملل به مصر برای تحقیق درباره تیراندازی به هواداران مرسی

به گزارش خبرگزاری فارس، ناوی پیلای، نماینده ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت موقت مصر خواست درباره بازداشت «محمد مرسی»، رئیس جمهور از قدرت خلع‌شده مصر و سران حزب اخوان المسلمین  توضیح دهد.

وی همچنین خواست دولت موقت مصر توضیح دهد آیا قصد دارد محمد مرسی و نزدیکان وی را در دادگاه محاکمه کند یا خیر.

این خبر را سخنگوی خانم ناوی پیلای به رویترز اعلام کرده است.

طرفداران حزب اخوان المسلین، امروز جمعه خواستار برپایی تظاهرات‌های گسترده در اعتراض به بیانیه‌ای از ارتش شده‌اند که در روز چهار شنبه 12 تیر ،رئیس جمهور منتخب مصر را از قدرت برکنار کرد.

ارتش مصر بلافاصله پس از برکناری آقای مرسی، عدلی محمود منصور، رئیس پیشین دادگاه قانون اساسی را به عنوان جایگزین موقت آقای مرسی معرفی کرد.

مرسی و سران اخوان‌المسلین در نقطه‌ای نامعلوم نگهداری می‌شوند.

طرفداران محمد مرسی در ناآرامی‌های پس از سرنگونی دولت وی سرکوب شده‌اند و برای شمار زیادی از سران حزب اخوان‌المسلمین، قرار بازداشت صادر شده است. برخی از سران این حزب به تحریک به خشونت در درگیری‌های خونین 8 جولای که موجب کشته شدن بیش از 50 نفر از طرفداران آقای مرسی شد، متهم شده‌اند.

آقای «راپرت کولویل»، سخنگوی ناوی پیلای در یک کنفرانس خبری گفت: «کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل 10 روز پیش با سفیر مصر در ژنو دیدار کرد و خواستار دریافت اطلاعات درباره مرسی و نزدیکان وی و به خصوص دلایل قانونی بازداشت وی شد.»

وی افزود: «او خواستار اطلاع از فهرست کاملی از افرادی که دستور بازداشت آنها صادر شده و کسانی که هم‌اکنون بازداشت هستند شد».

به گفته سخنگوی خانم ناوی پیلای مصری‌ها تاکنون پاسخی به درخواست‌های این مقام حقوق بشر سازمان ملل نداده‌اند.

سخنگوی پیلای افزود: «پیلای به دولت جدید گفت می‌خواهد تیمی به مصر بفرستد تا درباره تحقیقات دولت از تیراندازی‌ها در این کشور اطلاعات بیشتری کسب کند.»

وی تأکید کرد: «ما اکنون منتظر تأیید مقامات هستیم و یک تیم در حال حاضر آماده باش است تا به محض دریافت تأیید عازم مصر شود.»

به گفته کولویل یکی از مأموریت‌های دیگر این تیم ارائه توصیه‌های به دولت مصر درباره اصلاحات در قانون اساسی این کشور است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول