اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

مطیع امام بودن بارزترین خصوصیت شهید صدوقی است

امام جمعه بافق با اشاره به برخی از ویژگی‌های شهید صدوقی گفت: شهامت، شجاعت و مطیع ولی‌فقیه بودن از بارزترین صفات و خصوصیات آن شهید بزرگوار است.

مطیع امام بودن بارزترین خصوصیت شهید صدوقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) به نقش زن در زندگی اشاره کرد و اظهار داشت: زنان همواره در اجتماع یک نقش اساسی داشته‌اند و برخی نیز از نظر مدیریت توانسته‌اند خانواده را به خوبی اداره کنند.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) با اعتقاد راسخ به حضرت محمد (ص)،همه دارایی خود را برای دین اسلام هزینه کرد، افزود: حضرت خدیجه (س) وقتی به خانه پیغمبر(ص) آمد با خودسازی و پاکدامنی کاری کرد که از دامنش امامان معصوم پرورش یافتند و آنان را تحویل جامعه داد.

امام جمعه بافق با اشاره به دوران سختی‌ها و محاصره پیامبر اسلام در شعب ابیطالب یادآور شد: در دوران محاصره اقتصادی مسلمانان در شعب ابیطالب، حضرت خدیجه (س) همه سرمایه خود را هزینه اسلام و مسلمانان کرد تا اسلام زنده بماند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهم تیرماه سالروز شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی (ره) گفت: آیت‌الله صدوقی یکی از یاران حضرت امام (ره) بود و در همه عرصه‌ها با ایشان حضور داشت.

وی با بیان برخی از ویژگی‌های شهید صدوقی تصریح کرد: شهامت، شجاعت و مطیع ولی‌فقیه بودن از بارزترین صفات و خصوصیات آن شهید بزرگوار است.

سلیمانی همچنین با اشاره به نشست گروه 1+5 بیان داشت: آمریکا و ایادی استکبار هیچگاه هوادار ایران نبوده‌اند و در طول تاریخ انقلاب، دشمنی آنان با انقلاب اسلامی ثابت شده است.

امام جمعه بافق خطاب به سران این نشست و کشورهای غربی گفت: ایران کشوری است که همیشه مستقل بوده و این استقلال را همواره حفظ خواهد کرد.

خطیب جمعه بافق در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار قاریان قرآن با معظم له اشاره کرد و بیان داشت: انس با قرآن، زندگی را نورانی می‌کند و آثار بسیاری در زندگی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مفاهیم قرآنی خاطرنشان کرد: علاوه بر قرائت قرآن، توجه به مفاهیم و درک آن از ارزش بالایی برخوردار است.

دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری، گرامیداشت هفته تامین اجتماعی و هفته بهزیستی و تجلیل از خدمات ارزنده این دو سازمان، برگزاری مراسم جشن گلریزان در بافق، مشکل کمبود آب و ضرورت صرفه جویی در آن، تحولات مصر و سرنوشت آینده این کشور و ... از مهم‌ترین مسائلی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول