اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش دفتر شورای نگهبان شهرهای ورامین، پیشوا و قرچک:

دفتر شورای نگهبان در ورامین هرگز از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده است

مسئول آموزش دفتر شورای نگهبان شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با انتقاد از هجمه‌های بی‌مورد به این دفتر تاکید کرد: شورای نگهبان ورامین در هیچ انتخاباتی از کاندیدای خاصی حمایت نکرده است.

دفتر شورای نگهبان در ورامین هرگز از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شهاب معاف که به‌مناسبت روز تاسیس نهاد شورای نگهبان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ورامین سخن می‌گفت، اظهار داشت: شورای نگهبان یک نهاد مستقل در کنار قوه مقننه است که سه وظیفه بر عهده دارد، نخست تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی، دوم نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و همه‌پرسی و سوم تفسیر قانون اساسی.

مسئول آموزش دفتر شورای نگهبان شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک گفت: به جز نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که بر عهده مجلس شورای اسلامی است، نظارت بر دیگر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است، این نظارت استصوابی و عام و در تمام مراحل انتخابات است، در طی بیش از 30 سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد شورای نگهبان توانسته بدون جناح بندی‌های سیاسی و تنها با هدف حفظ جمهوریت نظام بر  انتخابات نظارت داشته باشد.

معاف افزود: به همین دلیل بارها و بارها دیده شده که شورای نگهبان توسط دوست و دشمن مورد هدف قرار گرفته است، هرگاه مسیر انتخابات به نفع جریان خاص نبوده است، سعی کردند با شبهه افکنی در مورد انتخابات شورای نگهبان را متهم سازند، نمونه این امر را در سال 88 دیدیم که جریان شکست خورده بدون هیچ مدرکی خواست انتخابات ابطال شود که با حمایت رهبر معظم انقلاب این امر صورت نگرفت و پس از بازشماری 10 درصد صندوق‌ها دیده شد که اشتباهی صورت نپذیرفته است.

وی  گفت: در انتخابات اخیر هم با موضع‌گیری صحیح و درست شورای نگهبان در مورد تائید صلاحیت‌ها، هجمه‌ها را آغاز کردند و موضوع عدم برگزاری انتخابات آزاد را مطرح کردند و دشمنان و برخی افراد نا آگاه در داخل و خارج به آن دامن زدند، اما ما یک شاخص برای کار خود داشتیم که امام (ره) به ما داده بودند و آن خوشحالی یا عصبانیت آمریکا است.

مسئول آموزش دفتر شورای نگهبان شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک گفت: عدم تائید برخی افراد آنقدر آمریکا را عصبانی کرد که با نام بردن از آن افراد کل انتخابات ایران را غیر آزاد خواندند و از مردم خواستند در انتخابات شرکت نکنند، ما از اینجا مطمئن شدیم تصمیم‌مان درست بوده است، پس از انتخابات و با خلق حماسه سیاسی و شرکت 72.8 درصدی مردم در انتخابات دشمنان در حالی که گیج و حیران بودند تمام حرف‌های قبلی خود را فراموش کردند و اعلام کردند انتخابات ایران دموکراتیک بوده است.

وی سپس به بیان وظیفه سوم شورای نگهبان پرداخت و افزود: تفسیر قانون اساسی وظیفه سوم شورای نگهبان است که هر وقت مشکلی در قانون اساسی باشد این شورا بیان درست و دقیق قانون را بیان می‌کند.

معاف تصریح کرد: شورای نگهبان از 12 عضو تشکیل شده که شش نفر فقیه توسط مقام رهبری و شش نفر حقوقدان با معرفی رئیس قوه قضاییه و تصویب مجلس انتخاب می‌شوند، در اکثر کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای آمریکایی و اروپایی نهادی مانند شورای نگهبان بر انتخابات نظارت دارند، در آمریکا دادگاه عالی، در ژاپن دیوان عالی  وجود دارد اما به جرات می‌توان گفت جامعیت و کاملیت شورای نگهبان را هیچ‌کدام ندارند و این نشان از مترقی بودن نظام اسلامی دارد.

وی سپس به تشریح دفتر شورای نگهبان ورامین پرداخت و گفت: در این دفتر حدود 3 هزار عضو برادر و خواهر داریم که در هر انتخابات از برخی عزیزان کمک می‌گیریم، این دفتر در ایام انتخابات با برگزاری همایش‌های بصیرتی سعی در افزایش بصیرت اعضاء دارد.

این مسئول ضمن رد هرگونه جانب‌داری دفتر شورای نگهبان ورامین از جناح خاص گفت: شورای نگهبان ورامین در هیچ انتخاباتی از کاندیدای خاص حمایت نکرده است اما همواره مانند خود شورای نگهبان مرکزی مورد هجمه برخی افراد بی‌انصاف بوده است، اما این هجمه‌ها بی‌مورد هستند، در همه انتخابات‌ها به ناظران سفارش می‌کنیم سعی کنند حتی در تبلیغات انتخاباتی شرکت نکنند.

انتهای پیام/2462/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول