اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش مصر برای تغییر موضع اتحادیه آفریقا

با توجه به تعلیق عضویت مصر در اتحادیه آفریقا، نماینده ریاست جمهوری قاهره به 8 کشور عضو اتحادیه سفر خواهد کرد تا موضع این اتحادیه در قبال تحولات اخیر کشور را تغییر دهد.

تلاش مصر برای تغییر موضع اتحادیه آفریقا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الشرق»، «نهاد عبداللطیف» معاون وزیر خارجه پیشین مصر به نمایندگی از ریاست جمهوری این کشور سفر خود به 8 کشور آفریقایی را آغاز خواهد کرد.

این سفرها در راستای تغییر موضع کشورهای عضو اتحادیه در قبال تحولات اخیر مصر و لغو تعلیق عضویت مصر در اتحادیه آفریقا صورت می‌گیرد.

عبداللطیف در دیدار با رؤسا و مقامات عالی رتبه کشورهای سنگال، ساحل عاج، گینه بیسائو، بورکینافاسو، دماغه سبز و گامبیا تأکید خواهد کرد که آنچه در مصر روی داده، انقلابی واقعی با حضور میلیون‌ها مصری بوده است.

وی همچنین با تأکید بر ناعادلانه و یک جانبه بودن اقدام اتحادیه آفریقا در لغو عضویت مصر، اعتراض قاهره نسبت به این تصمیم را اعلام خواهد کرد.

در پی دخالت ارتش در برکناری محمد مرسی بعد از اعتراض‌های میلیونی مخالفان وی و لغو قانون اساسی، اتحادیه آفریقا تأکید کرد که با توجه به نبود دولت قانونی در مصر، فعالیت‌های این کشور در اتحادیه لغو خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول