اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طرح آمریکا برای فریب تشکیلات خودگردان/ کمک اقتصادی در ازای چشم‌پوشی از حقوق فلسطینی‌ها

آمریکا تلاش دارد با وعده کمک اقتصادی به طرف فلسطینی، مذاکرات سازش را از سر بگیرد و این در حالی است که رهبران سیاسی در کرانه باختری چنین مذاکراتی را «بی‌نتیجه و بیهوده» می‌دانند.

طرح آمریکا برای فریب تشکیلات خودگردان/ کمک اقتصادی در ازای چشم‌پوشی از حقوق فلسطینی‌ها

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، همزمان با تلاش‌های جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای از سرگیری مذاکرات سازش، گروه‌های فلسطینی با از سرگیری این مذاکرات مخالفت کردند.

این درحالی است که جان کری علاوه بر رایزنی با مقامات رام الله و تل‌آویو، گفت‌وگوهای فشرده‌ای با رهبران دیگر کشورهای عربی داشته تا بتواند طرف فلسطینی و اسرائیلی را پای میز مذاکره بکشاند.

در همین زمینه مصطفی البرغوثی دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در گفت‌وگو با المیادین گفت: جان کری هیچ خبری از آمادگی طرف اسرائیلی برای آغاز مذاکره از طریق توقف شهرک سازی با خود به همراه نداشت.

البرغوثی در این باره می‌افزاید: جان کری هیچ دلیلی نمی‌آورد که اسرائیل آماده است تا یک مبنای واحد را بر اساس مرزهای 1967 بپذیرد.

وی افزود: این در حالی است که دفتر نخست وزیر هم اعلام کرده که هرگونه مبنا بودن مرزهای 1967 را رد کرده است و ما در این چارچوب معتقدیم که هرگونه بازگشت به مذاکره به معنی تقویت شهرک سازی‌ها است و از این رو ما از سرگیری مذاکرات را رد می‌کنیم. 

بنابراین گزارش، آمریکایی ها تلاش دارند تا بجای اینکه طرف اسرائیلی را برای پذیرش شرایط مذاکره همچون توقف شهرک سازی و پابندی به مرزهای 1967 تحت فشار قرار دهند، با ارائه پیشنهاد کمک‌های اقتصادی طرف فلسطینی را تحت فشار قرار گذارند تا از حقوق خود چشم پوشی کند.

همچنین واشنگتن دوستان عربی خود را نیز وارد بازی کرده تا آنها نیز به تشکیلات خودگردان برای آغاز گفت‌وگو با اسرائیل فشار وارد کند.

خبرنگار این شبکه در پایان تصریح کرد که مذاکره با تل‌آویو در حالی که شهرک سازی ادامه دارد و تعهدی برای پایبندی به مرزهای 1967 وجود ندارد، چیزی جز گفت‌وگوهای بیهوده نیست که بی‌نتیجه پایان خواهد یافت.

پیش از این جنبش فتح از وزیر امور خارجه آمریکا خواست در طرح پیشنهادی خود برای بازگشت به مذاکرات سازش با اسرائیل، اصل تشکیل دو کشور بر مبنای مرزهای 1967 را لحاظ کند.

بیشتر گروه‌های فلسطینی در نشست کادر رهبری فلسطین در رام الله که به ریاست محمود عباس برگزار شد با پیشنهادهای کری برای از سرگیری مذاکرات با اسرائیل مخالفت کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول