اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏ فقیه در سپاه مهدیشهر:

افشاگری جنایات سلفی‌ها از ضروریات جهان اسلام است

مسئول نمایندگی ولی‏ فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر گفت: افشاگری جنایات سلفی‌ها از ضروریات جهان اسلام و مهم‏ترین وظایف علمای دین در این برهه از زمان است.

افشاگری جنایات سلفی‌ها از ضروریات جهان اسلام است

حجت‌الاسلام غلامحسین حاکمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان با محوریت بررسی حرکت سلفی‌ها علیه شیعیان در مصر اظهار کرد: امروز در جهان اسلام، گروه‌هایی با عنوان سلفی‌ها و تکفیری‌ها با افکار غلط و التقاطی تشکیل شده است که خود را مسلمان واقعی می‌دانند.

وی افزود: این گروه‌ها علیه شیعیان فتواهای خشن صادر کرده و شیعیان را کافر می‌شمارند و کشتن آنان را واجب می‌دانند.

مسئول نمایندگی ولی‏ فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر ادامه داد: اینان در واقع به صراحت وارد سنگر عقیدتی دین شده و با هم‏دستی غرب و صهیونیست می‌خواهند از داخل این سنگر به اسلام ضربه وارد کنند.

حاکمی تصریح کرد: بر اساس فرمایش‌های امام خامنه‌ای، باید برای مقابله با این خطر جدی، علمای دین به سلاح بصیرت، بیداری و هوشیاری مجهز شوند تا بر همگان مواضع این گروه و نقشه‌های آنان برملا و آشکار شود.

وی موضع‌گیری، روشن‏گری و تبیین اسلام واقعی را از وظایف سنگین مراجع دینی و فرهنگی دانست و افزود: با حضور در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف دینی و اسلامی، انتشار بیانیه و افشاگری علیه اقدامات این گروه‌های التقاطی باید به این مهم اهتمام ورزید.

مسئول نمایندگی ولی‏ فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر ادامه داد: در روایات آمده که هرگاه بدعتی در دین وارد شد، بر علماست تا علم و دانش خود را اظهار کنند و علیه آن بدعت موضع‌گیری کنند.

حاکمی دلیل اصلی افکار نادرست در سلفی‌ها را برداشت سطحی و ابتدایی از آیات قرآن دانست و تصریح کرد: باید افکار این گروه منحرف را با برگزاری مناظره‏ ها، مباحثه‏ ها و گفت‌وگوها اصلاح کرد.

وی برگزاری اجلاس قرآن و دعوت از قاریان کشورهای اسلامی برای جلوگیری از این افکار غلط را بسیار مؤثر دانست و گفت: حضور علما، مراجع و قاریان در این‏گونه گردهمایی‏ ها می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد؛ چرا که قرآن نقطه مشترک بین تمام فرق اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی‏ فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر ایجاد وحدت بین تمام فرق اسلامی را ضروری دانست و بیان کرد: علمای جهان اسلام در ایجاد وحدت و انسجام فرق اسلامی نقش به‏سزایی دارند.

انتهای پیام/2249/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول