اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تدابیر شدید امنیتی برای برپایی تظاهرات موافقان و مخالفان مرسی

در آستانه برپایی تظاهرات مخالفان و موافقان مرسی در خیابان‌های قاهره و شهرهای دیگر مصر، تدابیر شدید امنیتی در این کشور اتخاذ شده است.

تدابیر شدید امنیتی برای برپایی تظاهرات موافقان و مخالفان مرسی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، کمیته‌های مردمی مصری برای ساماندهی تظاهرات گسترده امروز در مصر اعلام کردند ، تدابیر امنیتی خود را در ورودی ها و خروجی‌های میدان التحریر افزایش داده و سیم خاردارها و موانع آهنی را برای ممانعت از هر نوع حمله هواداران محمد مرسی به تظاهرات در دستور کار قرار داده‌اند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی نیز تامین امنیت ایستگاه مترو سادات را در اختیار دارند و با دستگاه‌های امنیتی از ورود احتمالی مواد منفجره یا آتش زا به داخل میدان جلوگیری می‌کنند، این در حالی است که ساعاتی قبل از برپایی تظاهرات میلیونی در میدان التحریر در مصر، این میدان در آرامش به سر می‌برد و سرودهای ملی از ایستگاه اصلی این میدان به گوش می‌رسد.

یک منبع امنیتی مسئول در همین رابطه اعلام کرد که نیروهای امنیتی مصر تدابیر امنیتی را برای مقابله با تظاهرات هواداران مرسی در دستور کار قرار داده‌اند، این در حالی است که برخی زمزمه ها از تهدید شدن و محاصره احتمالی تاسیسات زیربنایی مصر از سوی تظاهرات کنندگان خبر داده است.

یک مقام امنیتی در همین راستا تصریح کرد که این طرح شامل حضور امنیتی در محوطه‌های مجلس ملی و مجلس شورا و مراکز کاری وزرا و وزرات کشور و دفتر ریاست جمهوری است و خدمات امنیتی برای تامین امنیت تمام تاسیسات مهم و حیاتی مصر نیز با هماهنگی ارتش و نیروهای مسلح انجام شده است.

این اقدامات بعد از آن انجام شد که صفوت حجازی از رهبران اخوان المسلمین در سخنانی در میدان رابعة العدویة از هواداران اخوان المسلمین خواست به سمت مراکز حیاتی مصر حمله کرده و آنها را محاصره کنند.

این مقام امنیتی تصریح کرد که طرح مذکور شامل حمایت از تشکیلات امنیتی مرکزی و راه‌اندازی خودروهای زرهی در میدان التحریر و قصر اتحادیه برای حمایت از تظاهرات کنندگان است و گروه‌های واکنش سریع نیز در بخش امنیت مرکزی مستقر خواهند شد تا در صورت بروز هر حادثه‌ای سریعا به منطقه انتقال داده شوند.

 

قرار است طرفداران مرسی با شعار" شکستن کودتا" و مخالفان وی با شعار" پیروزی و عبور" امروز به خیابانها بیایند.

 

فرماندهی ارتش مصر نسبت به هر گونه انحراف از مسیر مسالمت‌آمیز تظاهرات امروز جمعه و متوسل شدن به خشونت هشدار داد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول