اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه رمضان و در محفل انس با قرآن در خلخال صورت گرفت

رونمایی از نخستین قرآن نوشته شده به خط ثلث در جهان

در ماه رمضان و در محفل انس با قرآن در خلخال قاری برجسته مصری شیخ «عادل الباز» به تلاوت آیات نور پرداخت و از نخستین کتاب قرآن نوشته شده در جهان و ایران به خط ثلث توسط دکتر علی عبدالحسین‌زاده رونمایی شد.

رونمایی از نخستین قرآن نوشته شده به خط ثلث در جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که با حضور جمعی از علاقمندان به قرآن و اهالی ولایی خلخال و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی محفل انس با قرآن در محل عباسیه اندبیل خلخال برگزار شد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در سخنانی توجه واقعی به قرآن را وظیفه همگانی توصیف کرد و اظهار داشت: با نزول قرآن بر قلب پیامبر اکرم (ص) دین اسلام استوار گشته و ما وظیفه پاسداری از آن و عمل به آن را داریم.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری با تقدیر از فعالان قرآنی شهر خلخال و روستای اندبیل یادآور شد: فضای معنوی و قرآنی بر چهره شهرستان حاکم شده و انتظار می‌رود با توسعه و تعمیق ارزش‌های مقدس دین اسلام این کتاب انسان‌ساز در اولویت حرکت‌ها و برنامه‌ها در زندگی و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

همچنین در این مراسم نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی روستای اندبیل را مهد عالم‌پروری و دینداری عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا در زمینه اختصاص اعتبارات به توسعه بخش‌های قرآنی نگاه ویژه داشته باشیم.

جعفری بنه خلخال تصریح کرد: برنامه تبدیل روستای اندبیل به منطقه بزرگ گردشگری در اولویت کاری ماست و این منطقه با حضور گردشگران و مسافران از جای جای کشور به یک منطقه مهم گردشگری تبدیل خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای مراسم قرآن کریم توسط دختران خردسال به جایگاه حمل شد و قاری بین‌المللی قرآن شیخ «عادل الباز» به تلاوت قرآن پرداخت.

حضور با شکوه اهالی خلخال در این مراسم معنوی که به همت اداره کل  اوقاف و امور خیریه استان اردبیل و شهرستان خلخال تدارک دیده شده است جلوه خاصی به این مراسم بخشید.

در حاشیه این مراسم از نخستین کتاب قرآن نوشته شده در جهان و ایران به خط ثلث توسط دکتر علی عبدالحسین‌زاده رونمایی شد.

استقبال مردم از این محفل قرآن انس با قرآن به حدی بود که مسجد عباسیه اندبیل مملو از علاقمندان به قرآن شده بود.

همچنین قاری مصری حاضر در شهرستان در شهر کلور نیز حضور یافته و به تلاوت آیات نور در مسجد این شهر پرداخت.

انتهای پیام /62008/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول