اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

دلالان با قیمت غیرواقعی دسترنج کشاورزان را به باد می‌دهند

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مراحل مهم حمایت خرید محصول این است که اجازه ندهیم دلالان با قیمت غیرواقعی دسترنج کشاورزان را به باد دهند.

دلالان با قیمت غیرواقعی دسترنج کشاورزان را به باد می‌دهند

سید یعقوب موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به اهمیت کشت حبوبات اشاره کرد و گفت: حبوبات 50 درصد پروتئین دارند و استفاده از آن‌ها دست کمی از مصرف گوشت و سایر پروتئین‌ها ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خوشبختانه در یک سال اخیر شاهد توجه بیشتر کشاورزان این استان به کشت حبوبات بوده‌ایم.

موسوی تصریح کرد: وقتی در حاشیه جاده‌ها مزارع حبوبات در استان را نظاره‌گر هستیم امیدواری زیادی در این خصوص پیدا می‌کنیم، چرا که اکنون یکی از نیازهای اصلی بازار استان همین حبوبات است.

این مسئول ارشد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از اراضی کشاورزی استان را مستعد کشت حبوبات دانست و گفت: اگر کشاورزان در مراحل مختلف حمایت شوند کشت این‌گونه محصولات هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نمی‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از مراحل مهم این حمایت خرید محصول آن‌ها بوده که نباید اجازه دهیم دلالان با قیمت غیرواقعی دسترنج کشاورزان را به باد دهند.

موسوی تصریح کرد: به همین خاطر سازمان صنعت و تجارت استان می‌تواند با خرید محصولات کشاورزان موجبات رغبت آن‌ها به ادامه کار را فراهم کرده تا در سال‌های آینده نیز کشت حبوبات در مناطق مختلف استان رونق داشته باشد.

این مسئول از لزوم خرید برنج شالیکاران هم گفت و افزود: برنج کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور به عنوان محصولی خوب و از ارقام برجسته به شمار می‌رود که اگر این محصول توسط دولت خریداری شود جوابگوی نیاز استان و صدور آن به مناطق دیگر هم خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مناطق گرمسیری و سردسیری استان امکان کشت برنج وجود دارد که با حمایت از کشاورزان به خصوص در فصل برداشت و خرید محصولات می‌توان دو محصول مهم و استراتژیک حبوبات و برنج را از انزوا خارج کرد.

انتهای پیام/2571/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول