اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برآستان جانان شهرری

تقدیر از معلم نمونه کشوری

برآستان جانان شهرری با تقدیر از زهرا هادیان معلم نمونه کشوری و گروه تلویزیونی قندی و عسل همراه بود.

تقدیر از معلم نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، بر آستان جانان فرهنگسرای ولاء ابتدا کلیپی در خصوص معلم برتر کشور زهرا هادیان پخش و از او تقدیر شد.

زهرا هادیان، معلم نمونه کشوری در خصوص فعالیت‌های خود به چاپ ده‌ها مقاله علمی، انتخاب به‌عنوان معلم مخترع و مبتکر از سوی وزارت آموزش و پرورش سال 87، دریافت لوح تقدیر از سوی رئیس جمهور سال 86، انتخاب به‌عنوان بانوی موفق ایرانی در همایش ملی فرهنگ فاطمی، ثبت اختراع دستگاه اندازه‌گیری پیش لرزه‌های زلزله، دریافت مدال برنز از پنجاه و ششمین مسابقات اختراعات جهان، دریافت مدال برنز از اتحادیه انرژی اروپا سال 2007، کسب رتبه برتر طی چهار سال متوالی از جشنواره الگوهای برتر تدریس معلمان، عضو بنیاد ملی نخبگان ایران و ... اشاره کرد.

وی دلیل موفقیت خود را برای معلم‌های تازه کار چنین بیان کرد: دو عامل در موفقیت معلم نقش کلیدی دارد؛ اول این که معلم از نظر علمی بتواند همواره اطلاعات خودش را به روز کند و دوم این که معلم باید عاشق دانش آموز باشد، اگر معلم بخواهد صرفاً به این دلیل که دانش‌آموزی شیطنت می‌کند یا به اندازه دیگر دانش‌آموزان درس‌خوان نیست، از آن دانش‌آموز بدش بیاید و او را به حال خود رها کند با این انرژی منفی قطعاً دیگر نباید انتظار داشت که بتواند کلاس را به درستی اداره کند.

هادیان در خصوص مقاله‌ای که با عنوان «آنچه یک معلم تازه کار باید بداند» نوشته بود گفت: در این مقاله به مطالعات علمی به‌همراه تجربه سال‌های تدریس و آنچه در ارتباط با دانش‌آموزان به آن رسیده بودم، اشاره کردم. یکی از این پارامترهای مهم این بود که معلم باید با دانش‌آموز دوست باشد، البته نه به این اندازه که حرمت‌ها شکسته شود و حریم‌ها از بین برود.

وی در مورد انتخاب خود به‌عنوان معلم نمونه کشوری بیان کرد: فکر می‌کنم عملکرد هر فردی بهترین دلیل برای دفاع از کارش است؛ من در این 23 سال تدریس هیچ‌گاه خودم را فقط در جایگاه صرف معلمی که برود سر کلاس و درس بدهد و کاری را از سرش باز کند، ندیدم، بلکه همواره خودم را در کنار دانش آموزانم در حال تحقیق و پژوهش دیدم.

هادیان در پایان ذکر کرد: البته در این راه نمی‌توانم کمک‌های بی‌دریغ پدر مهربان و همسر دلسوزم را نادیده بگیرم، چون اگر حمایت‌های آنها نبود شاید نمی‌توانستم به این جایگاه برسم.

در ادامه برنامه گروه قندی و عسل عروسک‌های جذاب از شبکه تلویزیونی قرآنی به اجرای برنامه‌ای در خصوص احترام به معلم و قدر شناسی استاد پرداختند.

این دو عروسک مسابقه نقاشی و جمله‌سازی با محوریت «احترام به معلم و استاد» را با حضور تعدادی از مخاطبان کودک اجرا کردند.

گروه عروسکی با اجرای نمایشی موزیکال و شاد شاپرک برنامه خود را پایان دادند.

در ادامه برنامه دعاها و دل نوشته‌ها همانند شب‌های گذشته در گوی شیشه‌ای جمع‌آوری شده و به قید قرعه سه دعا خوانده شد.

در برآستان جانان فرهنگسرای ولاء بیش از 50 ایستگاه با عناوین و گروه‌های مختلف در حال فعالیت بودند.

در پایان نزدیک به 650 نفر در مسابقه پیامکی شرکت کردند و به سه نفر از برگزیدگان 3 عدد سیم کارت رایتل اهدا شد.

این برنامه با قرائت قرآن توسط قاری ممتاز کشور بهشتی آغاز و با اجرای سیدرضا نواب و حسین رضایی برگزار شد. 

انتهای پیام/2462/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول