اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

/تکرار/

وعده «سامانتا پاور» برای حمایت از تل‌آویو در سازمان ملل

گزینه رئیس‌جمهور آمریکا برای سمت نماینده آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد که اگر سنا او را تأیید کند، تمامی تلاش خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی به کار می‌گیرد.

وعده «سامانتا پاور» برای حمایت از تل‌آویو در سازمان ملل

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «سامانتا پاور» اعلام کرد که اگر سنا او را بعنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل تأیید کند، تمامی تلاش خود را برای حذف آنچه که او تبعیض غیرقابل قبول و حملات سازمان ملل علیه اسرائیل خواند، به کار می‌گیرد.

این نامزد پیشنهادشده «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا، در جلسه بررسی صلاحیت خود در شورای روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به تندی از عملکرد شورای امنیت این سازمان درباره سوریه انتقاد کرد.

سامانتا پاور در عین انتقاد از سازمان ملل متحد درباره بحران سوریه، تاکید کرد که بدون همراهی چین و روسیه در شورای امنیت، به تغییر وضعیت فعلی خوش‌‌بین نیست.

پاور بدون شرح بیشتر گفت اگر لازم باشد آمریکا در سوریه وارد عمل می‌شود اما تاکید کرد که آمریکا پلیس دنیا نیست و نمی‌‌تواند در هر بحرانی نقش پلیس را ایفا کند و آمریکا باید بر اساس منافع مردم خود و منابع محدودی که دارد وارد عمل شود.

پاور، 42 ساله، خبرنگار و فعال حقوق بشر سابق، اصالت ایرلندی دارد و روز چهارشنبه گفت که آمریکا هیچ دوستی بزرگتر از اسرائیل ندارد و از سازمان ملل به دلیل تمرکز نامتعادل بر اسرائیل انتقاد کرد و گفت: عدم توانایی شورای امنیت در متوقف کردن جنگ داخلی سوریه یک رسوایی است که تاریخ به شدت درباره آن قضاوت خواهد کرد.

این مشاور سابق باراک اوباما در صورت تأیید کنگره آمریکا، جای «سوزان رایس» سفیر قبلی این کشور در سازمان ملل را خواهد گرفت. رایس پیش‌تر به سمت مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا منصوب شده است.

بر اساس این گزارش، پاور در سال 2009، بعد از پیوستن به تیم کارکنان کاخ سفید، نقش مهمی را در هماهنگی بین اسرائیل و آمریکا در گزارش «گلدستون» ایفا کرد، گزارشی که در آن آمده بود اسرائیل در حین عملیات سرب گداخته در غزه در سال 2008، مرتکب جنایت جنگی شده است، پاور نقش مهمی در بخش عمده‌ای در راهبردی برعهده دارد که آمریکا طی آن به اسرائیل کمک کرد تا با این گزارش روبرو شود و همچنین خرابی‌های خود را کاهش دهد.

زمانیکه پاور موضع خود را در پیوستن آمریکا به شورای حقوق بشر در ژنو اعلام کرد، اسرائیل نگران موقعیت خود شد اما یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد که پاور تصریح کرده است که پیوستن آمریکا به شورای حقوق بشر ابزار بهتری به این کشور می‌دهد تا از اسرائیل در مقابل تبعیض محافظت کند.

با این حال، پاور به شدت مخالف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در قلمرو فلسطینیان است و بر این باور است که این رژیم باید به اشغالگری پایان دهد و به ایجاد یک دولت مستقل فلسطینی کمک کند اما در حین مباحثات داخلی در کاخ سفید، پاور از وتو کردن طرح شورای امنیت ملل در محکوم کردن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فوریه 2011 حمایت کرد.

نامزد نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین ضمن انتقاد از ایران، خواستار وضع تحریم‌‌‌های بیشتر علیه این کشور شد و گفت که سازمان ملل متحد باید بیش از این تلاش کند تا ایران را به مذاکره برای پایان ‌دادن به برنامه هسته‌ای خود راضی کند و ادامه داد که در دولت اوباما از تشدید تحریم‌ها علیه ایران با بستن راه‌های فرار از آن حمایت کرده است.

پاور، ایرلندی‌تبار است و کتابی که در انتقاد از سیاست خارجی آمریکا در جلوگیری از نسل‌کشی «رواندا» نوشته، جایزه «پولیتزر» گرفته است. پیش‌بینی شده است که او بتواند برای سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد رأی بالایی از سنا بگیرد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که شورای روابط خارجی مجلس سنا احتمالا سه‌شنبه هفته آینده، 23 ژوئیه، (اول مرداد ماه)، در این باره رأی‌گیری خواهد کرد و سپس در صحن سنا به رأی گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول