اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

فعال انقلابی بحرین در گفت‌وگو با فارس:

هدف از انفجار الرفاع ایجاد ناآرامی پیش از 14 اوت است

یک فعال انقلابی بحرین هدف از انفجار عصر روز گذشته در الرفاع واقع در جنوب پایتخت را ایجاد هرج و مرج و ناآرامی پیش از 14 اوت دانست.

هدف از انفجار الرفاع ایجاد ناآرامی پیش از 14 اوت است

«نادر عبدالإمام» فعال انقلابی بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه اظهارداشت: هدف از انفجار الرفاع ایجاد هرج و مرج و اختلافات طایفه‌ای پیش از 14 اوت است و از نظر زمان و مکان اجرای آن مشکوک بوده و هر صاحب عقلی آن را محکوم می‌کند.

وی تصریح کرد: عوامل انفجار الرفاع نه سنی هستند و نه شیعه و در واقع شیعیان و اهل تسنن را دوست ندارند، باید مشخص شود که چه کسی از این عملیات سود می‌برد.

در این میان وزارت کشور بحرین اعلام کرد یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده عصر چهارشنبه در مسجدی در شهر الرفاع واقع در جنوب پایتخت منفجر شد اما تلفات جانی نداشت.

مدیر پلیس جنوب منامه نیز تاکید کرد که این حادثه تروریستی ناشی از انفجار خودرویی بود که کپسول گاز در آن جاسازی شده بود.

جمعیت الوفاق که از گروه‌های انقلابی بحرین است این حادثه را محکوم کرده و آن را اقدامی بسیار خطرناک در راستای ایجاد هرج و مرج دانسته و اعلام کرد: چنین رخدادهایی در جامعه بحرین عجیب و غیر طبیعی است.

الوفاق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با هرگونه اقدامات خشونت آمیز مخالف بوده و این حادثه با ماهیت مسالمت‌آمیز جامعه بحرین تناسبی ندارد و به نظر می رسد هدف از آن منحرف کردن نگاهها از اختلافات و بحران اصلی موجود در این کشور است.

این جمعیت انقلابی بحرین همچنین اعلام کرد که اظهارات تحریک آمیز و شتاب زده برخی شخصیت ها و مسئولان رسمی در راستای تحریک سیاسی و بهره برداری سوء از اوضاع جاری جا داشته و بسیار سوال برانگیز است.

الوفاق تاکید کرد: این حادثه ربطی به اوضاع سیاسی جاری بحرین ندارد زیرا درخواست‌های سیاسی مبتنی بر تحقق تحول دمکراتیک به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز در کشور است که از دو سال پیش آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

در این میان، گروهی موسوم به «گردانهای الاشتر» انفجار روز گذشته را برعهده گرفته و تاکید کرد که در این عملیات، دیوان پادشاهی هدف قرار داشت و به هیچ مسجدی حمله نشده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول