اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادیان:

باید مراقب باشیم با زبانمان آبروی مؤمنی را نبریم

استاد حوزه علمیه قم گفت: در ماه مبارک رمضان باید بسیار دقت کنیم تا با زبانمان آبروی مؤمنی را نبریم زیرا مؤمن نزد خدای متعال عزیز است.

باید مراقب باشیم با زبانمان آبروی مؤمنی را نبریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میردامادیان در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه از حدود 100 آیه قرآن که درباره حضرت مهدی (عج) نازل شده تعداد زیادی مختص به انتقام حضرت حجت (ع) از دشمنان خداست اظهار داشت: امام زمان (عج) در هنگام ظهور از ظالمان، مجرمان و کسانی که در طول تاریخ جسارت کردند، انبیای الهی و امامان معصوم به ویژه امام حسین (ع) را به شهادت رساندند انتقام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از نام‌های امام زمان (عج) منتقم است بیان داشت: خدای متعال در قرآن مجازات مجرمان را فقط به قیامت نمی‌گذارد و ظالمین در دنیا باید مقداری از نتایج ظلم‌ها و ستم‌هایشان را ببینند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی که اگر همه زمین و آسمان در قتل مؤمنی شریک باشند خداوند همه آن‌ها را عذاب خواهد کرد افزود: حضرت حق نسبت به مؤمن بسیار غیرتمند است و در ماه مبارک رمضان باید بسیار دقت کنیم تا با زبانمان آبروی مؤمنی را نبریم. مؤمن نزد خدای متعال عزیز است ولی متأسفانه برخی به راحتی زبان باز می‌کنند و به اهل دین و دیانت توهین می‌کنند.

میردامادیان در ادامه به آیاتی از سوره الرحمن اشاره کرد و گفت: این سوره زیباترین سوره قرآن کریم و عروس قرآن است و امام صادق (ع) فرمودند این سوره از اول تا انتهای آن در فضائل ما اهل بیت نازل شده است.

وی ادامه داد: در آیه 39 سوره الرحمن خداوند متعال بشارتی به شیعیان داده است که از ظاهر آیه مشخص نیست و باید کسی مانند علی بن موسی‌الرضا (ع) که عالم آل محمد (ص) است از باطن این آیه برای ما مشخص کند که منظور از آن چیست.

استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند در این آیه می‌گوید روزی خواهد آمد که در آن روز خدای متعال از گناه انس و جان سوال نمی‌کند، امام رضا (ع) فرمودند این آیه مربوط به شیعیان ما است، زیرا خداوند متعال آنقدر شیعیان ما را دوست دارد که اگر خطایی کنند و یا لغزشی داشته باشند و البته متوجه این اشتباه و لغزش نیز شوند خدای متعال به واسطه مشکلاتی که در این دنیا برای آن‌ها پیش می‌آورد گناهانشان را پاک می‌کند و نمی‌گذارد به روز قیامت بکشد.

میردامادیان افزود: بنابراین برخی از بیماری‌ها و مشکلات کفاره گناهان ما و رحمت و نعمت است، خداوند آنقدر شیعیان علی بن ابیطالب (ع) را دوست دارد که حسابشان را به آخرت موکول نمی‌کند و با مشکلاتی همچون فقر و سختی‌ها در این دنیا حسابشان را پاک کرده و گناهانشان را می‌بخشد.

انتهای پیام/78009/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول