اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌رضوی مطرح کرد

احسان ماندگار؛ راهی برای تجمیع سرمایه‌های خُرد به موقوفات کلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی طرح ملی «احسان ماندگار» را به عنوان راهکاری برای تجمیع سرمایه‌های به ظاهر کوچک و تبدیل آنها به موقوفات کلان و ماندگار معرفی کرد.

احسان ماندگار؛ راهی برای تجمیع سرمایه‌های خُرد به موقوفات کلان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از دبیرخانه مرکزی طرح ملی «احسان ماندگار»، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد وقف را سرمایه‌گذاری و احسانی ماندگار برای زندگی دنیوی و اخروی فرد دانست و اظهار کرد: امروزه به دلیل وجود تغییراتی در شیوه زندگی، تمکن املاک و همچنین سرمایه‌های اقتصادی، شیوه وقف کردن نیز دستخوش تغییراتی شده است.

وی ادامه داد: یکی از فرصت‌هایی که می‌تواند وقف را بیش از گذشته مورد استفاده آحاد مردم و پاسخگوی نیازهای اجتماعی و فرهنگی جامعه امروز قرار دهد، وقف‌های گروهی و مشارکتی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با اشاره به طرح ملی «احسان ماندگار» که با مشارکت و زیر نظارت اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی و با همکاری بیمه پاسارگاد در حال اجرا است، گفت: طرح احسان ماندگار طرحی مبتکرانه و نوینی بوده که بنا دارد یکی از سنت‌های حسنه وقف و خیرخواهی در جامعه را بیش از پیش ترویج دهد.

گنابادی‌نژاد وقف را ثروتی ماندگار برای انسان واقف عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس اجرای طرح ملی و بزرگ احسان ماندگار، وقف از محدوده کارهای بزرگ و افراد با تمکن مالی زیاد خارج می‌شود و سرمایه‌ها و قدم‌های به ظاهر کوچک نیز با پشتوانه معنویت و تمسک به اهل بیت(ع) منجر به اقدامات بزرگ و ماندگاری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی یادآور شد: به همین سبب سازماندهی‌های مقتضی در گروه‌های مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و حتی علمی به منظور تبدیل سرمایه‌های خُرد وقفی به سرمایه‌های کلان و بزرگ می‌تواند راهکار مناسبی در استفاده از توان و ظرفیت عظیم وقف در جامعه امروزی باشد.

وی تصریح کرد: با وجود چنین سازماندهی که راه آسان، قابل اعتماد، با پشتوانه و الگوساز است، سرمایه‌های به ظاهر کوچک وقفی تبدیل به سرمایه‌های ماندگار و ابدی می‌شود که می‌تواند بخشی از نیازهای متنوع موجود در حوزه‌های مختلف جامعه را پاسخگو باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی بخشی از پیشرفت مسلمانان و جامعه اسلامی در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه علم و اندیشه را مرهون سنت حسنه وقف عنوان کرد و افزود: این حرکت می‌تواند منجر به اقدامات مثبت و اثرگذاری در زمینه فعالیت‌های متنوع فرهنگی در مساجد، مجموعه‌های مذهبی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پرورشی و حوزه‌های قرآنی در شهرها و روستاهای کشور شود.

گنابادی‌نژاد تأکید کرد: تجمیع و ساماندهی سرمایه‌های خُرد و تبدیل آن به یک سرمایه بزرگ و در عین حال ماندگار، اقدامی است که دغدغه‌های تأمین منابع مالی را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی از میان برمی‌دارد.

انتهای پیام/70001/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول