اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

سمنان پایلوت کشوری طرح «بسیج همگام با کشاورز» شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با توجه به پایلوت بودن استان سمنان در طرح «بسیج همگام با کشاورز»، انتظارات از سازمان جهاد کشاورزی در سطوح استان و ملی بالاست.

سمنان پایلوت کشوری طرح «بسیج همگام با کشاورز» شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدمجید موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‏ اندیشی طرح بسیج همگام با کشاورز که با حضور مسئولان بخش کشاورزی استان تشکیل شد، اظهار داشت: با توجه به پایلوت بودن استان سمنان در این طرح، انتظارات از سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان و ملی بالاست.

وی گفت: استان سمنان در اجرای این طرح، الگویی در کشور به عنوان پایلوت است؛ از این رو، انتظارات در سطوح استانی و ملی برای اجرای موفق و کسب دستاوردهای آن بالاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در اجرای این طرح، وجود افراد تاثیرگذار و تأمین منابع مورد نیاز  برای ارتقای جایگاه بخش کشاورزی مهم است.

موسوی تصریح کرد: استفاده از پتانسیل و منابع دیگر بخش‏ها از جمله بسیج می‏تواند در اجرای کارها و پیشبرد اهداف طرح موثر باشد.

موسوی خواستار ارائه پیشنهادات، نقطه نظرات و ابهامات طرح از سوی شهرستان‏ها و ادارات وابسته به ستاد استانی برای پیگیری و رفع مشکلات احتمالی شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز اجرای این طرح را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ذکر کرد.

علی مومن افزود: در اجرای این طرح، افزایش عملکرد در واحد سطح، انتقال دانش به بخش کشاورزی در سایت‏‏های تولیدی مد نظر است.

وی یادآوری کرد: توسعه امور زیربنایی و زیرساخت‏ها و توانمندسازی نیروی انسانی بخش کشاورزی از اهمیت و ضرورت این طرح است.

مومن در ادامه به مواردی از جمله اهداف کلی طرح، مراحل اجرای کار در ستادهای شهرستانی، محل اجرا در 100 سایت در سطح استان، عوامل اجرا، شیوه‏ های ترویجی، تعیین اولویت‏های محصولی هر شهرستان، تعهد طرفین در این تفاهم‏نامه و نهایتاً دستاوردهای طرح اشاره کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: هدف اصلی این طرح، افزایش تولید با تشکیل سایت‏های الگویی ترویجی و اهمیت آموزش و ترویج با شیوه‏های رایج ترویجی برای انتقال دانش فنی است.

خدابخش عرب افزود: تعهدات شهرستان شامل تعیین 5-2 محصول غالب، تعیین سایت و عوامل اجرایی و در نهایت هدایت مدیریت، اجرایی و فنی طرح است و از بسیج نیز در خصوص تأمین نیروی انسانی مفید برای طرح، تأمین بخشی از منابع و رفع موانع فرابخشی اقدام خواهد شد.

در این جلسه، از سوی سایر اعضا به مواردی از جمله اهمیت به مباحث آب و خاک، کار روی محصول خاص در هر شهرستان، مد نظر قرار دادن کشاورزان خبره و عادی، تأکید بر عوامل فنی، مشارکت همه جانبه بخش در طرح، استفاده از تسهیل‏ گر خوب، تقسیم کار در بخش فنی و پشتیبانی و ... اشاره شد.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول