اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

احزاب و جمعیت‌های مخالف بحرینی:

مخالفان خشونت‌ها در بحرین را محکوم می‌کنند/ راه‌حل برون رفت از بحران، سیاسی است

در پی وقوع حوادث و انفجارهای مشکوک در برخی مناطق بحرین، احزاب و جمعیت‌های مخالف بحرینی هرگونه خشونت را محکوم کرده و تاکید کردند که راهکار امنیتی رژیم آل خلیفه راه به جایی نخواهد برد زیرا راه حل بحران کشور، سیاسی است.

مخالفان خشونت‌ها در بحرین را محکوم می‌کنند/ راه‌حل برون رفت از بحران، سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، احزاب و جمعیت‌های مخالف بحرینی اعلام کردند که وزارت کشور بحرین چهارشنبه شب از انفجار یک دستگاه خودرو با استفاده از سیلندر گاز در پارکینگ یکی از مساجد در منطقه الرفاع خبر داده است که ما این انفجار را محکوم می‌کنیم.

احزاب و جمعیت‌های مخالف بحرینی افزودند: برون رفت از بحران سیاسی کشور از طریق راهکار سیاسی میسر است و ما این انفجار و طراحان و مجریان آن را محکوم و بر مخالفت خود با هرگونه ارعاب مردم در مناطق مختلف از حمله مساجد تاکید می‌کنیم.

این احزاب و جمعیت‌ها در بیانیه خود بر پرهیز از هرگونه خشونت و محکوم کردن عاملان آن - هرکه می‌خواهد باشد- تاکید کردند و گفتند که ورود به چرخه خشونت و خشونت معکوس کشور را وارد باتلاق تنش‌های امنیتی می‌کند.

احزاب و جمعیت‌های مخالف بحرینی شامل جمعیت وعد، تجمع ملی، تریبون مترقی، تجمع وحدتگرا، جمعیت وفاق و جمعیت الاخاء ملی بر پایبندی خود به فعالیت سیاسی مسالمت آمیز برای تحقق مطالبات مشروع ملت بحرین در آزادی و دموکراسی و عدالت اجتماعی تاکید کردند و گفتند که همه تجربه‌های داخلی و بین‌المللی ثابت کرده است که راهکار امنیتی نمی‌تواند هیچ کشوری را به ثبات سیاسی و اجتماعی برساند.

رژیم بحرین از فوریه سال 2011 میلادی تاکنون اعتراضات مسالمت آمیز مردم برای اصلاحات در کشور را با همکاری نیروهای سعودی به شیوه‌های مختلف سرکوب کرده است.

در جریان این سرکوبگری شماری شهید، زخمی، بازداشت، شکنجه و به زندانهای طولانی مدت محکوم شده‌اند.

رژیم بحرین از چندی پیش درپی یک سری انفجارها و حملات مشکوک درتلاش برای امنیتی کردن فضا به منظور سرکوب شدیدتر اعتراضات مسالمت آمیز مردمی برآمده است به گونه‌ای که شاه بحرین در تکمیل این طرح، دستور داده است تا دستگاه‌های امنیتی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول