اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عملیات اجرایی احداث پارک بانوان در اراک آغاز شد

مراسم کلنگ‌زنی و احداث نخستین پارک بانوان اراک با حضور استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر اراک برگزار شد.

عملیات اجرایی احداث پارک بانوان در اراک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک شامگاه چهارشنبه در آیین کلنگ‌زنی پارک بانوان گفت: مجموعه پارک بانوان یک مجتمع بزرگ تفریحی فرهنگی، ورزشی، آموزشی  و شغلی خاص بانوان است که به منظور ایجاد فضاهای سالم برای رشد و توسعه ورزش بانوان احداث می‌شود.

اشرف بهادری افزود: احداث پارک بانوان از سال 86 در دستور کار شورای دور سوم قرار گرفت و در راستای آن بوستان مادر احداث شد که بوستان مادر جوابگوی نیاز بانوان نبود و پیرو آن پیشنهاد احداث یک مجتمع تفریحی ورزشی خاص بانوان مطرح شد.

وی تصریح کرد: به منظور مکان یابی برای اختصاص زمین پارک با هدف ایجاد مکانی مناسب برای استفاده اختصاصی بانوان بررسی‌های لازم انجام شد و در نهایت این زمین 30 هکتاری با توجه به بکر بودن و نبود اشراف ساختمان‌ها و با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و استانداردهای لازم بهترین محل برای احداث پارک بانوان مد‌نظر قرار گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: مساحت پارک بانوان 30 هکتار است و برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز احداث این پارک 200 میلیارد ریال است و زمان مورد نیاز برای بهره‌برداری از آن 3 سال است.

بهادری بیان داشت‌: در بودجه سال جاری شهرداری اراک مبلغ 10 میلیارد ریال به منظور احداث پارک بانوان اختصاص یافته است .

وی هدف از احداث پارک بانوان را ایجاد فضایی امن، سالم، مفرح، زیبا و راحت برای تفریح، اشتغال و فعالیت‌های فرهنگی، هنری برای زنان ، تقویت جسم و تحرک بیشتر بانوان، تفریح در فضایی به دور از استرس‌های محیطی، تقویت روحیه شادی و نشاط در زنان به ویژه در بین دختران جوان، شادابی و تخلیه انرژی دختران جوان در محیطی امن همراه با آرامش خاطر و به دور از نگاه نامحرمان، کاهش هیجانات جسمی و روحی، برگزاری کلاس‌های حضوری در حوزه مسائل فرهنگی، بهداشتی، گردهمایی‌ها و تجمع‌های غیر دولتی بانوان عنوان کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک در ادامه کاهش مفاسد اجتماعی از طریق ایجاد فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، ایجاد موج کارآفرینی و فراهم کردن زمینه برای فعالیت تشکل‌های موجود در شهر، شناسایی نیروهای ناشناخته و جذب نیروهای مستعد و معرفی به تشکل‌ها و فرهنگ‌سازی از طریق تاثیر‌گذاری بر فرهنگ بانوان را از دیگر اهداف احداث مجتمع فرهنگی، تفریحی، ورزشی بانوان عنوان کرد.

بهادری با بیان اینکه طراحی و ساخت این پارک به گونه‌ای انجام شده که صرفا فضای سبز نباشد، افزود: ایجاد پیست دوچرخه سواری، ایجاد مسیر ورزش تندرستی و ساخت دریاچه مصنوعی و احداث پارکینگ ، مهد کودک، بازارچه‌های خود اشتغالی، سالن اجتماعات، کلینیک گلخانه (آموزش گل و گیاه)، زمین‌های سرپوشیده ورزشی، استخر، جکوزی، سالن‌های روباز فوتبال، والیبال، بسکتبال و اسکیت از دیگر خدمات این پارک برای زنان و دختران شهر اراک است.

وی با اشاره به اینکه 20 هکتار فضای سبز این پارک به صورت باغ طراحی شده است و انواع گونه‌های گیاهی در آن پیش‌بینی شده بیان داشت: همه بخش‌های مدیریت اجرایی و عوامل پارک به زنان سپرده می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: در طراحی این پارک علاوه بر بخش ورزشی که شامل دوچرخه سواری، ایروبیک، اسب سواری، کوهنوردی، تیر اندازی، دو و میدانی، بدنسازی، انرژی درمانی، آب درمانی و... است  بخش‌های علمی تحقیقاتی ،آموزشی کاربردی و کارگاه‌های تخصصی کار پیش‌بینی شده است.

بهادری ابراز امیدواری کرد حمایت‌های لازم به منظور تملک زمین‌های اطراف این فضا صورت گیرد و اعتبار لازم جهت شروع به کار این پروژه تخصیص یابد تا با  آماده‌سازی فضاهای مناسب تفریحی و ورزشی ویژه بانوان در کلانشهر اراک گام موثری برداشته شود.

وی خواستار عدم صدور مجوز بلند مرتبه‌سازی در کمیسیون ماده 5 در محدوده این پارک شد و افزود: پیشرفت پایدار و همه جانبه بدون مشارکت زنان جامعه مقدور نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: جامعه پویا مبتنی بر ایمان الهی راهی جز سرمایه‌گذاری بر کانون خانواده و ستون خانواده یعنی مادران ندارد.

این پروژه در زمینی به مساحت 30 هکتار که 14 هکتار آن در تملک شهرداری و مابقی کاربری فضای سبز دارد در میدان فراهان واقع در ضلع جنوبی نیروگاه برق احداث می‌شود.

انتهای پیام/87002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول