اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید سناتور آمریکایی بر لزوم پیروی واشنگتن از رژیم صهیونیستی علیه سوریه

یک سناتور آمریکایی با ادعای اینکه واشنگتن باید در مسیر تلاش برای سرنگونی اسد جدیت بیشتری به خرج دهد، تاکید کرد دولت آمریکا باید از موضع اسرائیل در قبال سوریه پیروی کند.

تاکید سناتور آمریکایی بر لزوم پیروی واشنگتن از رژیم صهیونیستی علیه سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، «کارل لوین» سناتور دموکرات ارشد آمریکا از ایالت «میشیگان» و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا، روز گذشته (سه شنبه) در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانتیور» مدعی شد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا باید با جدیت بیشتری در مسیر ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای برای سرنگون کردن «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه تلاش کند و اهداف استراتژیکی را با هدف برقراری ثبات در منطقه تامین کند.

این سناتور ارشد آمریکایی مدعی شد که آمریکا باید از مدیریت و تلاش اسرائیل برای وارد کردن خسارت بیشتر از خارج به حریم هوایی سوریه پیروی کند.

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا باید در سوریه مداخله نظامی داشته باشد یا خیر، گفت: اهدافی وجود دارند که ما می توانیم به آنها برسیم. شما می توانید بدون نقض حریم هوایی سوریه تاثیری چشمگیر داشته باشید و این همان کاری است که اسرائیل دقیقا آن را انجام داد.

این در حالیست که شبکه خبری «الجزیره» اخیرا به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد که انفجار اخیر در بندر «لاذقیه» سوریه، در پی حملات جنگنده های اسرائیلی صورت گرفته است.

لوین که مخالف جنگ سال 2004 میلادی آمریکا در عراق بود، گفت که آنچه برای آمریکا حیاتی است، ایجاد گروهی از کشورهای همفکر علیه سوریه است.

این دموکرات آمریکایی مدعی شد: اگر ما در زمینه تامین تسلیحات و آموزش نقش کمکی داشته باشیم و حداقل به دنبال برخی از اهدافی باشیم که می تواند رژیم سوریه را از یک موضع خارج از این کشور تضعیف کند آن هم بدون تهاجم و یا ورود به حریم هوایی سوریه، در این صورت می توانیم یک تفاوت ایجاد کنیم اما ما نمی توانیم به صورت یک جانبه چنین اقدامی کنیم.

لوین گفت: ما نباید اشتباهی که در عراق مرتکب شدیم را تکرار کنیم.

لوین که اخیرا از سفر به ترکیه و اردن بازگشته است، با ادعای اینکه حمایت صریحی از تلاش ها علیه اسد و مداخله نظامی آمریکا در سوریه وجود دارد، گفت: تقریبا هر کشوری در منطقه می خواهد که اسد برود. اگر اسد نجات پیدا کند، ایران و حزب الله تقویت می شوند زیرا آنها حامی اسد هستند.

لوین در حالی بر ضرورت مداخله در سوریه تاکید دارد که در شرایط فعلی تروریست ها و شورشیان مستقر در سوریه با کمک های مالی و تسلیحاتی غرب و از جمله واشنگتن در حال ایجاد ناآرامی و جنگ در سوریه هستند و جنایاتی مرتکب می شوند و آن را به گردن ارتش سوریه می اندازند تا نهایتا بهانه غرب برای مداخله در این کشور واقع در خاورمیانه فراهم شود.

تاکید این سناتور آمریکایی بر لزوم مداخله سریع واشنگتن در سوریه در حالی منتشر می شود که دولت اوباما اخیرا وعده تشدید کمک های نظامی به شورشیان سوری را اعلام کرده است اما گزارش ها از اختلاف میان سران آمریکا و قانونگذاران کنگره بر سر اجرای این طرح خبر می دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول