اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در مصاحبه با «مک کلاچی» مطرح شد

ابراز تأسف فرمانده تروریست‌های سوریه از خیانت غرب در عدم ارسال سلاح برای مخالفان

فرمانده ارتش آزاد سوریه در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی ضمن ابراز تأسف از عدم تعهد غرب در ارسال سلاح برای تروریست‌های سوریه تأکید کرد مبارزانش در یک وضعیت بحرانی و خطرناک قرار دارند.

ابراز تأسف فرمانده تروریست‌های سوریه از خیانت غرب در عدم ارسال سلاح برای مخالفان

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «مک کلاچی»، سه هفته بعد از آنکه آمریکا و دیگر قدرت‌های جهان وعده «گام‌های فوری و عملی» برای کمک به نیروهای شبه‌نظامی سوری علیه دولت «بشار اسد» دادند، ژنرال «سلیم ادریس» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش آزاد سوریه» اعلام کرد که هیچ پیشرفتی حاصل نشده است و مبارزان وی در یک وضعیت بحرانی و خطرناک قرار دارند.

ادریس به روزنامه مک کلاچی گفت: ما واقعا در یک وضعیت خیلی بحرانی قرار داریم و نمی‌فهمیم که به چه دلیل دوستان ما برای حمایت از ما تأخیر می‌کنند و تردید دارند.

وی تصریح کرد که نیروهای شبه‌نظامی سوریه بین یک دهم و یک بیستم از سلاح‌ها و انبار مهماتی که برای غلبه به نیروهای وفادار به اسد نیاز دارند را دریافت کرده‌اند.

ادریس گفت: دوستان ما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند، فقط فکر می‌کنند و در پایان روز، ما هیچ نوع حمایت نظامی دریافت نمی‌کنیم. ما دائماً به آنها گفته‌ایم که به چه چیزهایی نیاز داریم اما فقط ناامیدی وجود دارد.

جدیدترین ضربه‌ای که به تروریست‌های سوری وارد شد، تصمیم روز دوشنبه «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس بود که از برنامه خود برای ارسال سلاح به تروریست‌های سوریه کناره‌گیری کرد و این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که اعضای حزب محافظه‌کار وی در پارلمان درباره درست بودن این اقدام ابراز تردید کردند.

دولت اوباما در 13 ژوئن (23 خردادماه) بعد از آنکه مدعی شد دولت اسد علیه مخالفان خود از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، اعلام کرد که سلاح‌های سبک، مهمات و دیگر تجهیزات نظامی برای تروریست‌های سوریه ارسال می‌کند اما این اقدام آمریکا که قرار بود از «سیا» برای ارسال سلاح به مخالفان سوریه استفاده کند، در کنگره متوقف شد و برخی از نمایندگان برجسته کنگره اعلام کردند که دولت آمریکا راهبرد روشنی برای سوریه ندارد.

تعهد بین‌المللی برای ارسال کمک‌های نظامی به مخالفانی که برای سرنگونی اسد مبارزه می‌کنند، توسط وزرای خارجه 11 کشور عرب و غربی در «دوحه» قطر مطرح شد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا و همتایان انگلیسی، فرانسوی و عرب وی در نشست دوحه خواستار ارائه تمامی تجهیزات لازم به مخالفان سوریه و انتقال این کمک‌ها از طریق شورای ارتش عالی ادریس شدند و تصمیم نهایی بر آن شد که هر کشور خود تصمیم بگیرد که چه کمکی به مخالفان سوری ارسال کند.

ادریس اواخر روز دوشنبه به مک کلاچی گفت: نمی‌فهمیم که چه رخ داده است. ابلاغ نهایی مشخص بود، گفته شد ما به مخالفان سوری کمک می‌کنیم. ما که هیچ چیز ندیدیم.

«مایکل استفنز» محقق اندیشکده «بریتیش رویال یونایتد» در این باره گفت: خیلی سخت است که بگوییم وعده شکنی نکردیم. ما انگلیسی‌ها تضمین کردیم که به مخالفان کمک کنیم ولی از آنها رو برگرداندیم. آیا این دورویی نبود؟ چرا تا حدودی اینطور بود. فریبکاری نبود؟ چرا تا حدی بود.

ادریس اعلام کرد که وضعیت در اطراف «دمشق» بسیار بحرانی است و جدی‌ترین بحران برای مخالفان در شهر «حمص» است.

وی اعلام کرد: مبارزان در این شهر تلاش می‌کنند تا با کلاشنیکف‌‌های سنتی و مسلسل مبارزه کنند.

نگرانی دیگر ادریس تنش‌های رو به افزایش با اسلام‌گرایان افراطی است و ادریس گفت که این گروه که خود را دولت اسلامی عراق و شام می‌نامند، به سازمان القاعده مرتبط هستند.

وی تصریح کرد: این گروه بسیار خطرناک و تهاجمی شده است. ما سلاح‌های کافی برای مبارزه با رژیم سوریه نداریم و هم‌اکنون مجبوریم با دولت اسلامی عراق و شام نیز مبارزه کنیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول