اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد فیروزکوه:

رئیس‏جمهور منتخب به رفع بی‏ثباتی اقتصادی بپردازد

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: رفع بی‏ثباتی اقتصادی انتظار نخست جامعه از دولتی محسوب می‏شود که شعار «توسعه و اعتدال» را برای خود برگزیده است.

رئیس‏جمهور منتخب به رفع بی‏ثباتی اقتصادی بپردازد

خسرو عزیزی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد و محقق شدن قسمت نخست پیام سال، به بیان انتظارات جامعه از رئیس‏جمهوری منتخب پرداخت.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه گفت: به طور طبیعی افراد جامعه انتظاراتی در خصوص مسائل معیشتی دارند تا اگر کم و کاستی‏ها یا نابسامانی‏هایی وجود دارد، دولت به عنوان حامی مالی آنها را برطرف کند.

این استاد اقتصاد دانشگاه افزود: در شرایط کنونی و با توجه به حضور گسترده و پرشور و شعور مردم در عرصه خطیر انتخابات و خلق حماسه سیاسی، انتظارات جامعه به حق است و بار مسئولیت دولت منتخب را سنگین‏تر کرده است.

وی ادامه داد: در برهه کنونی از زمان، مردم از مشکلاتی همچون تورم، کمبود کالاها و وابستگی به برخی کالاهای خارجی رنج می‏برند و انتظار می‏رود با برنامه‏ریزی اثربخش و خوب دولت، مشکلات تقلیل یابد.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه تصریح کرد: دقت در ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی، حاکی از وجود بی‏ثباتی اقتصادی در جامعه است.

عزیزی یادآور شد: دولت مسئول اقتصاد کلان کشور است که یکی از ارکان آن، دستیابی به ثبات اقتصادی است.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد فیروزکوه اضافه کرد: اگر نوسانات اقتصادی جامعه زیاد باشد که به طور خاص در تورم و افزایش سطح عمومی قیمت‏ها ظاهر می‏شود، نتیجه آن فشار به اقشار آسیب‏پذیر و متوسط به پایین جامعه است.

وی بیان کرد: هرگاه بی‏‏ثباتی اقتصادی در جامعه رخ دهد، امنیت سرمایه‏گذاری در کشور به مخاطره می‏افتد، تولید با رکود مواجه می‏شود، اشتغال کاهش و بیکاری افزایش می‏یابد و حباب‏های قیمتی بیهوده ایجاد می‏شود.

عزیزی تورم را یک پدیده پیچیده و پرخطر به خصوص در روند بلند مدت آن توصیف کرد که موتور توسعه اقتصادی کشور را کم تحرک می‏کند و فرآیند توسعه را به تعویق می‏اندازد.

وی گفت: نرخ تورم 31 درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی در سال 91، نرخ بسیار بالایی است که جامعه نمی‏تواند آن را بپذیرد و بار اصلی آن بر دوش اقشار آسیب‏‏‏پذیر است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه خاطرنشان کرد: در این راستا باید دستورالعمل‏هایی از سوی دولت به خصوص در مورد کالاهایی همچون مسکن، زمین و خودرو که سطح تورم آنها از تورم عمومی کشور نیر پیشی گرفته است، تنظیم شود.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه افزود: شرایط کلی اقتصاد ایران اسلامی با برخورداری از منابع و مواهب طبیعی، نیروی انسانی و سرمایه‏های اجتماعی خوب است، اما دولت باید مسائل اقتصادی را بیش از پیش سر و سامان دهد.

عزیزی کشمکش‏های سیاسی را آفتی برای هر دولتی برشمرد و تصریح کرد: ورود به این عرصه دولت را از انجام وظایف اصلی خود باز خواهد داشت.

وی ادامه داد: ارتقای سطح فرهنگی و عقیدتی مردم، توسعه فرهنگ کار و غنا بخشیدن به دیدگاه‏های سیاسی و اجتماعی آنان، از جمله مطالبات اساسی از دولت‏ها است که وجود کشمکش‏‏های سیاسی مانع و سد راهی بر سر آنها است.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه ابراز امیدواری کرد؛ دولت منتخب که شعار توسعه و اعتدال را برای خود برگزیده است، با بهره‏گیری از مدیران توانمند و شایسته به شکلی اساسی معضل بی‏ثباتی اقتصادی را حل کند تا آثار و برکات آن به مجموعه نظام مقدس اسلامی باز گردد.

انتهای پیام/2568/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول