اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

مهمترین اخبار افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته

یک رهبر جهادی برای حضور در انتخابات افغانستان اعلام آمادگی کرد

اعلام آمادگی یک رهبر جهادی افغانستان برای حضور در انتخابات، استخراج غیرقانونی صدها معدن افغانستان و انتقاد اعضای مجلس سنای افغانستان از برگزاری لویه جرگه، بخشی از اخبار کوتاه افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته است.

یک رهبر جهادی برای حضور در انتخابات افغانستان اعلام آمادگی کرد

به گزارش فارس، «عبدالرب‌رسول سیاف» عضو پارلمان و از فرماندهان جهادی افغانستان برای حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان اعلام آمادگی کرد.

تلویزیون «لمر» به نقل از یک مقام «ائتلاف ملی» افغانستان گزارش داد: سیاف پس از نشست سران جهادی که در منزل «قسیم فهیم» معاون اول کرزی برگزار شده بود، برای حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

همچنین در این نشست توافق شد که فهیم و «محمد محقق» به عنوان معاونان اول و دوم سیاف در انتخابات آینده ریاست جمهوری حضور خواهند داشت.

در این نشست از «عبدالله عبدالله» رهبر ائتلاف ملی و «یونس قانونی» عضو پارلمان افغانستان نیز خواسته شد که از این تصمیم حمایت کنند.

استخراج غیرقانونی معادن افغانستان توسط صاحبان قدرت

یک مقام وزارت معادن افغانستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که 1400 معدن این کشور به طور غیرقانونی توسط صاحبان قدرت و افراد با نفوذ استخراج می‌شود.

«اسد ضمیر» رئیس دفتر وزیر معادن افغانستان در گفت‌وگو با یک تلویزیون خصوصی افغانستان اظهار داشت که از درآمد استخراج معادن، مخالفان مسلح و شبکه‌های تروریستی نیز بهره می‌برند.

وی تصریح کرد که از این رقم، 700 معدن آن در کابل و مابقی در سایر ولایت‌ها موقعیت دارد. ضمیر افزود: وزارت معادن 3 ماه پیش اسامی افرادی را که در استخراج غیر قانونی معادن دست دارند به نهادهای امنیتی تحویل داد تا در این باره تحقیق شود.

استقبال کمیسیون انتخابات افغانستان از تصویب قانون انتخابات

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز سه‌شنبه از نهایی شدن قانون انتخابات و قانون تشکیل وظایف وصلاحیت‌های کمیسیون مستقل انتخابات از سوی پارلمان استقبال کرد.

«فضل‌احمد معنوی» رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در سخنانی بیان داشت: به رغم آن که قانون تازه انتخابات چالش‌هایی را در برابر این نهاد به میان خواهد آورد اما بازهم برنامه‌های کمیسیون انتخابات بر اساس قانون جدید طرح ریزی خواهد شد.

پارلمان افغانستان روز دوشنبه این قانون را تصویب و برای توشیح به دفتر ریاست جمهوری افغانستان ارسال کرد.

انتقاد اعضای مجلس سنای افغانستان از برگزاری لویه جرگه

شماری از اعضای مجلس سنای افغانستان در نشست روز سه‌شنبه این مجلس برگزاری لویه جرگه را توسط دولت غیرقانونی و بی اعتنایی به شورای ملی عنوان کردند.

آنان تصریح کردند که برگزاری لویه جرگه به جز هزینه‌های هنگفت، نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

شورای احزاب و ائتلاف‌های سیاسی افغانستان نیز روز دوشنبه در یک گردهمایی در کابل، مخالفت خود را با برگزاری لویه جرگه اعلام کردند.

«ایمل فیضی» سخنگوی کرزی در پاسخ به انتقادات در خصوص برگزاری لویه جرگه بیان داشت: هدف دولت از برگزاری لویه جرگه، مشورت با نمایندگان مردم درباره پیمان امنیتی با آمریکا است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول