اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا خبر داد

جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از سطح مراکز عرضه موادغذایی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، درصورت مشاهده استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در سطح مراکز عرضه مواد غذایی شهرضا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌شود.

جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از سطح مراکز عرضه موادغذایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الله تنهایی صبح امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان شهرضا اظهار کرد: از آنجایی که سلامت غذایی مردم در طول ماه مبارک رمضان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، نسبت به آموزش و آگاه‌سازی صنوف فعال در حوزه تامین مواد غذایی در سطح شهرستان شهرضا اقدام شده است.

وی ادامه داد: استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از مهم‌ترین مسایلی بوده است که حوزه امنیت و سلامت غذایی مردم شهرضا را در معرض بروز مشکلات مختلف قرار داده و بر همین اساس طرح هماهنگ جمع‌آوری این ظروف از سطح تمامی مراکز عرضه مواد غذایی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اینکه به لحاظ اهمیت نظارت بر نحوه تولید و توزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصناف اقدام شده است، بیان کرد: تمامی مراکز استفاده کننده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی در جریان آثار مخرب این ظروف بر سلامتی مردم و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن قرار گرفته‌اند و در بازرسی‌های آینده در صورت مشاهده هرگونه استفاده از این ظروف نسبت به جمع‌آوری آن اقدام می‌شود.

وی یادآور شد: هیئت‌های مذهبی نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های هدف در این برنامه مطرح هستند که انتظار داریم رعایت این اصل مهم را در زمینه توزیع غذا در بین مردم لحاظ کنند.

تنهایی با اشاره به اینکه مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های گرم در ظروف پلاستیکی آثار مخربی بر وضعیت سلامتی افراد دارد، افزود: افزایش چشمگیر سرطان کبد به عنوان یکی از آثار مصرف ظروف پلاستیکی در جامعه مطرح است که انتظار داریم با حمایت رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی شاهد حذف این ظروف از فرهنگ مصرف شهروندان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش سن ازدواج در شهرضا گفت: از آنجایی که افراد پس از خارج شدن از سنین باروری گرایشی نسبت به زاد و ولد ندارند، تداوم این موضوع می‌تواند به بروز مشکلاتی از قبیل رشد سالمندی در شهرستان منجر شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به گرایش شدید مردم این شهرستان به برخورداری از یک یا دو فرزند گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و جمع‌آوری تبلیغات محیطی پیرامون فرزند کمتر از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در سطح شهرستان در راستای حل این مشکل بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان به عنوان یک فرصت طلایی برای اصلاح سبک تغذیه‌ای مردم مطرح است، بیان کرد: حذف چربی‌های مخرب بدن و ایجاد چربی‌های مفید به عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای روزه‌داری در این ماه مطرح است.

انتهای پیام/63011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول