اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس دفتر کرزی: آمریکا در افغانستان شکست خورده است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افغانستان با بیان این که آمریکا و پاکستان خواستار تجزیه افغانستان هستند، اظهار داشت که آمریکا در افغانستان شکست خورده است.

رئیس دفتر کرزی: آمریکا در افغانستان شکست خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالکریم خرم» در مصاحبه با «تلویزیون‌یک» افغانستان بیان داشت که گشایش دفتر طالبان در قطر، یک توطئه بود که آمریکا و پاکستان در آن سهم داشتند.

رئیس دفتر حامد کرزی با اشاره به این که آمریکا و پاکستان خواستار تجزیه افغانستان هستند، تصریح کرد: واگذاری چندین ولایت افغانستان به طالبان، از طرح‌های آمریکایی بود.

وی با بیان این که آمریکا در افغانستان ناکام بوده است، افزود: کابل و واشنگتن در بسیاری از موارد با هم اختلاف دارند که تاکنون رسانه‌ای نشده است.

خرم ضمن تردید در خصوص عملکرد آمریکا در افغانستان بیان داشت: بر اساس اطلاعات موثقی که ما در اختیار داریم، آمریکا طرح جدیدی برای افغانستان دارد.

این مقام افغان در خصوص پیمان امنیتی کابل- واشنگتن خاطرنشان کرد: آمریکا در حال حاضر خواستار ایجاد پایگاه‌ها در افغانستان است اما تمایل دارد که پیشنهاد واگذاری این پایگاه‌ها توسط افغانستان مطرح شود.

وی تصریح کرد که آمریکا افزون بر این، درخواست‌های دیگری نیز دارد که عدم پرداخت مالیات و اعطای مصونیت به سربازان آمریکایی در افغانستان از جمله این موارد است.

خرم با اشاره به شرط دولت افغانستان مبنی بر تأمین امنیت در کشور گفت که آمریکا تاکنون تضمینی در این خصوص به دولت افغانستان نداده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: تا زمانی که آمریکا درباره ایجاد ثبات در افغانستان و جلوگیری از تجاوز پاکستان به خاک افغانستان، تضمینی به دولت این کشور ندهد، امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن سودی نخواهد داشت.

این مقام افغان درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی افغانستان بیان داشت که دولت افغانستان به برگزاری انتخابات متعهد است.

وی ضمن هشدار به مداخله کشورهای خارجی در امور انتخابات افغانستان، افزود که دولت افغانستان نسبت به گذشته نگران مداخله کشورهای خارجی در امور انتخابات افغانستان است.

خرم با اشاره به برگزاری لویی جرگه تصریح کرد که این نشست فقط به منظور مشورت با نمایندگان مردم درباره پیمان امنیتی با آمریکا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول