اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکان خبر داد

برداشت 3 هزار تن غوره انگور در شهرستان ملکان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکان از برداشت 3 هزار تن غوره انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در زمینه غوره در این شهرستان ضروری است.

برداشت 3 هزار تن غوره انگور در شهرستان ملکان

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، حسینعلی فتحی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در این شهرستان سالانه 250 هزار تن انگور تولید می‌شود که از این مقدار 3 هزار تن به صورت غوره برداشت می‌شود.

وی در ادامه افزود: این مقدار غوره به صورت تازه‌خوری برای مصارف خوراکی و غذاها استفاده می‌شود و بخشی به صورت سنتی تبدیل به آبغوره می‌شود.

فتحی ادامه داد: نبود صنایع تبدیلی در شهرستان موجب شده تولید آبغوره به صورت فله‌ای و سنتی انجام شده و مقدار زیادی از آن به صورت تفاله تلف شود.

وی گفت: احداث صنایع تبدیلی در شهرستان برای یک هزار نفر فرصت شغلی فراهم کرده و با کیفیت خوب محصول غوره امکان صادرات آن به سایر نقاط فراهم می‌شود.

غوره میوه نارس انگور است که دارای طعم ترشی است و دارای اسیدهای آلی مانند اسید مالیک، اسید فرمیک، اسید سوکسینیک، اسید اگزالیک، اسید گلوکولیک و قند است که برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست، همچنین اگر با سالاد میل شود، برای لاغر کردن سودمند است.

آبغوره در درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه‌ها، درمان چاقی مفرط، درمان بیماری اسکوربوت، درمان سیاتیک و رماتیسم حاد، دفع زردی، دفع حرارت و صفرای بدن و ضدعفونی شدن روده‌ها، تقویت کبد، برطرف شدن ورم گلو، دفع کرم روده و تقویت معده، درمان پا درد و کمر درد مفید است.

انتهای پیام/60002/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول