اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

زنجان در زمینه مهارت‎آموزی جزو استان‌های برتر کشور است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: زنجان در زمینه مهارت‎آموزی جزو استان‌های برتر کشور است.

زنجان در زمینه مهارت‎آموزی جزو استان‌های برتر کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مدیرکل، جمعی از مسئولین، مدال‎آوران چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت و برگزیدگان سه سال متوالی مرحله کشوری این دوره از مسابقات که موفق به کسب رتبه نخست کشوری شده بودند، پیش از ظهر امروز با نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار کردند.

در این جلسه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به نزدیک بودن هفته ملی مهارت و ترویج کارآفرینی از اول تا ششم مرداد ماه جاری به تلاش دست‎اندر‌کاران در تلفیق آموزش‌های نظری و مهارتی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز 70 درصد آموزش‌ها به صورت نظری ارائه می‌شود.

قاسم صیادی با اشاره به اینکه 30 درصد آموزش‌ها به صورت مهارتی است، گفت: باید تلاش شود آموزش‌های مهارتی به عنوان موتور محرک توسعه ترویج بیشتری یابد.

وی با بیان اینکه تمام توجه و دغدغه مسئولین در توانمندسازی نیروی انسانی در راستای اشتغال پایدار و مولد است، تصریح کرد: در اسناد بالادستی و برنامه پنجم توسعه توجه باید به امر مهارت‌آموزی باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز تلاش کرده در تحقق شعار هر ایرانی یک مهارت و هر خانه یک کارخانه گام‌های اساسی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با داشتن 12 مرکز ثابت و 150 آموزشگاه آزاد و تیم‌های سیار شهری و روستایی متولی آموزش‌های مهارتی است.

صیادی اضافه کرد: این آموزش‌ها در همه سطوح از استاد شاگردی، آموزش در زندان‌ها و پادگان‌ها، تیم‌های سیار شهری و روستایی، جوار دانشگاه و صنایع و آموزش‌های بازارمحور و... ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان در زمینه مهارت‎آموزی جزو استان‌های برتر کشورمان است، گفت: با همراهی مسئولین و تشکیل کمیته حرفه‎آموزی در استان تعهدات اداره کل به نسبت جمعیت آن نسبت به سایر استان‌های مشابه بالاتر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در مسابقات مهارت نیز استان زنجان جزو برترین‌ها به شمار می‌آید، تصریح کرد: تیم مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در سه سال متوالی رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

وی ادامه داد: کارآموزان زنجانی در مسابقات جهانی 2011 در کشور انگلستان دیپلم افتخار در رشته رباتیک را کسب کرده بودند.

صیادی اظهار کرد: امسال نیز با کسب دو مدال نقره در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت در کشور آلمان در رشته رباتیک توسط ایرج بختیاری و علیرضا احمدی برگ زرین دیگری به افتخارات کشورمان افزوده شد.

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول