اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان:

65 درصد زوج‌های مطلقه دارای فرزند هستند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: طلاق یک آسیب اجتماعی است که امروزه در کشور ایران به عنوان یک رقیب جدی برای مواد مخدر تبدیل شده است.

65 درصد زوج‌های مطلقه دارای فرزند هستند

سعید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد آسیب اجتماعی طلاق اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در همه جای دنیا وجود دارد و شاید به جرات بتوان گفت رقیب جدی آسیب اجتماعی مواد مخدر در کشور ایران طلاق است.

وی افزود: زمانی طلاق در کشور و حتی در استان اصفهان یک مشکل اجتماعی بود، اما اکنون به یک مسئله اجتماعی تبدیل شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: در آمار سال 90 استان اصفهان هشت هزار مورد طلاق رخ داد که اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی آن را در نظر بگیریم، از هم پاشیدن زندگی هشت هزار زوج و خانواده است.

وی ادامه داد: 65 درصد افرادی که از هم جدا و طلاق می‌گیرند دارای بچه هستند که البته نباید آسیب‌های اجتماعی که به این کودکان وارد می‌شود را نادیده گرفت.

صادقی گفت: باید طرح کاهش طلاق ایجاد و تغییر اساسی در مداخلات طلاق بین زوجین ایجاد شود چرا که طلاق خسارت بسیاری به جامعه تحمیل می‌کند.

وی افزود: عواملی همچون تغییر در سبک زندگی، تغییر در الگوهای همسرگزینی، تغییر در نوع روابط همسران حتی در حریم خصوصی‌ دو طرف، محرکات اجتماعی و خویشتنداری و  نبود اخلاق در خانواده از مهمترین عوامل طلاق هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: هر چند در هر کشوری دلایل طلاق متفاوت است، اما 80 درصد عوامل طلاق یکسان نیست و موارد مختلف فرهنگی و مذهبی را شامل می‌شود که باید ریشه‌یابی کرد.

انتهای پیام/63012/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول